احداث پایگاه اطفای حریق غرب کشور در کرمانشاه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، فریدون یاوری امروز سه شنبه در ستاد بحران استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع مرخیل و بوزین، اظهار داشت: براساس برآوردهای انجام گرفته حدود ۳۵۰۰ هکتار جنگل و مرتع این منطقه در آتش سوخت.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه افزود: در اطفا این حریق بسیاری از دستگاه‌ها از جمله نیروهای نظامی، شهرداری، راهداری، نیروهای مردمی، اداره منابع طبیعی، فوریت‌های پزشکی و … همکاری لازم را بعمل آوردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: از شاخصه‌های مهم این منطقه وجود گوزن مینیاتوری به نام شوکا و پلنگ است که خوشبختانه در آتش سوزی آسیبی به آنها وارد نشد.

یاوری گفت: آتش سوزی در منطقه بوزین و مرخیل بیشتر در قسمت مراتع اتفاق افتاد و خوشبختانه کمتر به محیط جنگلی آن آسیب رسیده است.

این مسئول با توجه به این آتش سوزی وجود یک پایگاه اطفای حریق را در این منطقه لازم برشمرد و ادامه داد: با رایزنی‌هایی که در این خصوص با رئیس سازمان محیط زیست کشور بعمل آمد توافقات اولیه را جهت این احداث کسب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: به این منظور مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث این پایگاه به مساحت ۱۲۰ متر با پارکینگ و محل فرود بالگرد در غرب کشور به مرکزیت استان کرمانشاه اختصاص یافت.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه بیان کرد: برای تجهیز این پایگاه نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شد که امیدواریم بتواند بسیار راهگشا باشد.

یاوری اظهار کرد: برای مکان احداث این پایگاه نیز در بررسی‌های اولیه منطقه‌ای در بیستون را در نظر گرفتیم که البته در حال تحقیق بر روی مناطق دیگر نیز هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
فریدون یاوری گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث پایگاه اطفای حریق غرب کشور به مرکزیت استان کرمانشاه اختصاص یافت.