صدا و سیما می‌تواند شبکه نمایش خانگی را از ابتذال نجات دهد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرحسین جوانشیر، تصویر کردن سبک زندگی غربی، طرح عشق‌های چند ضلعی، روایت  قصه‌های پیش پا افتاده  و کپی‌برداری شده از سریال‌های ‌ترکیه‌ای، به‌کار بردن الفاظ زشت و بستر پولشویی را مختصات  اغلب سریال‌های تهیه شده در شبکه  نمایش  خانگی و در سایه مدیریت دولت فعلی برشمرد و گفت: متولی سریال‌سازی در کشور ما رسانه ملی است و برخی درصدد هستند که این ویژگی را از صداوسیما حذف کنند و مال خود نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تأکید کرد: واقعیت این است که شبکه نمایش خانگی تبدیل به بهشت سرمایه‌دارانی شده است که در جهت مطرح کردن خود و تبدیل شدن به برند و به‌دست آوردن امکانات مادی و غیرمادی در سایه کسوت و نام تهیه‌کننده، دست به سرمایه‌گذاری‌های چند ده میلیاردی می‌زنند.  با علم بر اینکه سریال آنها بلافاصله پس از انتشار، کپی می‌شود و یا از شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای به نمایش درمی‌آید و عملاً سرمایه آنها برنمی‌گردد.

,

جوانشیر با بیان اینکه برخی نمی‌خواهند مقید به اصول و ارزش‌های هدف نظر صداوسیما باشند، گفت: برخی ولنگاری را جذابیت کار هنری می‌دانند و چون تحت نظارت صداوسیما بودن یعنی طبق ضوابط این رسانه عمل کردن، پس نسبت به صدور مجوز ساخت سریال توسط   صداوسیما موضع‌گیری می‌کنند.

,

وی همچنین گفت: ما نباید مسئله نفوذ فرهنگی را هم از یاد ببریم. وقتی که عده‌ای اصرار به سر باز زدن از قوانین و مصوبات بالادستی فرهنگی را دارند، یعنی تقابل با ارزش‌ها و حفظ روزنه‌ها و عرصه‌های تاخت و تاز فرهنگی.

,
منبع: کیهان
, منبع: کیهان]
یک منتقد فرهنگی تأکید کرد که با ورود صداوسیما به موضوع صدور مجوز برای سریال‌های شبکه نمایش خانگی، این رسانه می‌تواند شبکه نمایش خانگی را از ابتذال فعلی نجات دهد!