برای متخلفان زیست محیطی باید مجازات های متناسب در نظر گرفته شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور اظهار داشت: خداوند متعال همه مخلوقات را برای انسان آفریده، اما انسان ها بر سر سفره نعمت های الهی مهمان هستند و نباید به این نعمت ها به چشم غنیمت نگاه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی بر ضرورت همدلی و مشارکت همه مردم برای تحقق اهداف زیست محیطی در جامعه تأکید کرد و گفت: برای شکرگزاری از خداوند، باید بهره برداری صحیح و استفاده مناسبی از نعمت های الهی داشته باشیم و بدون تردید تخریب طبیعت و محیط زیست، کفران نعمت های الهی است.
,
 
,
امام جمعه قم با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای به بهانه تفریح و یا غرض های اقتصادی به طبیعت و محیط زیست آسیب می رسانند، خاطرنشان کرد: برای افرادی که به طبیعت آسیب می زنند باید مجازات های متناسبی در نظر گرفته شود، مثلا کاشت درختان و یا جمع کردن زباله ها، زیرا زندان و جرائم در این حوزه آسیب های خاص خود را دارد.
,
 
,
وی در پایان تصریح کرد: متخلفی که به ازای تخریب محیط زیست، به عنوان مجازات برای حفاظت از طبیعت و آبادانی آن گمارده می شود، قطعا خودش و خانواده اش احساس بهتر و پشیمانی بیشتری خواهد داشت و این توبه ای است که می تواند مجرمین را به محسنین مبدل کند.
]
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: برای افرادی که به طبیعت آسیب می زنند باید مجازات های متناسبی مثل کاشت درختان و یا جمع کردن زباله ها در نظر گرفته شود.