زایمان‌های غیربهداشتی؛ عامل مرگ و میر 1 میلیون نفر در جهان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ اطلاعات جدید نشان می دهد که تقریبا نیمی از مراکز درمانی در فقیرترین کشورها از خدمات اولیه آبرسانی محروم هستند و این امر مادران و نوزادان را در معرض خطر خاصی قرار می دهد. این یعنی آنها به آب لوله کشی که در برابر مدفوع محافظت می شود دسترسی ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

سازمان ملل متحد (UN) با هشدار اینکه شرایط غیر بهداشتی می تواند منجر به افزایش شدید ابرمیکروب های کشنده شود گفت یک چهارم از مراکز درمانی جهان به خدمات اولیه آبرسانی دسترسی ندارند.

, UN,

اطلاعات جدید نشان می دهد که تقریبا نیمی از مراکز درمانی در فقیرترین کشورها از خدمات اولیه آبرسانی محروم هستند و این امر مادران و نوزادان را در معرض خطر خاصی قرار می دهد. این یعنی آنها به آبی لوله کشی که از آن در برابر مدفوع محافظت می شود دسترسی ندارند.

,

سازمان جهانی بهداشت (WHO) و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (UNICEF) گفتند که سالانه بیش از 1 میلیون مرگ و میر بر اثر زایمان های آلوده است و 15 درصد از کل بیمارانی که در یک مرکز بهداشتی هستند دچار عفونت شدند.

,

"بروس گوردون" مسئول بخش آب و فاضلاب و بهداشت سازمان ملل متحد طی گفتگوی مطبوعاتی در ژنو گفت: "بیمارستان‌ها لزوما مراکز بهداشتی نیستند که بتوانند شما را بهبود بخشند، بلکه تقریبا عفونی هستند. ما بسیار نگران این مورد هستیم."

,

این سازمان ها اظهار داشتند که نزدیک به 900 میلیون نفر در سطح جهان هیچ آبی در مراکز درمانی محلی خود ندارند یا مجبور به استفاده از چاه ها یا چشمه های محافظت نشده هستند. یک پنجم از مراکز درمانی نیز فاقد سرویس بهداشتی (توالت) بوده و 1.5 میلیارد انسان را تحت تأثیر قرار می دهند.

,

یکی از اهداف توسعه که در سال 2015 مورد موافقت رهبران جهان قرار گرفت این بود که تمام افراد جهان تا سال 2030 به آب و فاضلاب سالم دسترسی داشته باشند.

,

"تام اِسلِیمِیکِر" آمارشناس یونیسف گفت: "مرکز درمانی مراقبت های بهداشتی بدون آب واقعا یک مرکز درمانی نیست. افراد بیمار پاتوژن ها یا عوامل بیماری زای بسیار زیادی در مدفوع خود دارند و بدون وجود سرویس بهداشتی (توالت)، کارکنان و بیماران که مادران و نوزادان را در برمی گیرد به شدت در معرض خطر بیماری های ناشی از گسترش زباله های انسانی قرار می گیرند."

,

این سازمان ها افزودند که آب سالم و خدمات فاضلاب برای کاهش گسترش مقاومت ضد میکروبی که یکی از بزرگترین تهدیدهای بهداشت جهانی به شمار می آید حیاتی است.

,

مؤسسه خیریه بین المللی واتِر اِید (WaterAid) گفت: "افزایش میزان ابرمیکروب‌ها به شرایط بهداشتی ضعیف در مراکز بهداشتی و درمانی که منجر به استفاده بیش از حد و غلط از آنتی بیوتیک ها می شود مرتبط است."

,

"هلن همیلتون" تحلیلگر سیاست های WaterAid گفت که داده ها آشکار ساخت که کارکنان بهداشتی تحت شرایط اغلب اسفناک سعی در کمک به بیماران دارند.

,

وی افزود: "تا زمانی که کارکنان اختصاصی خط مقدمِ مبارزه با عفونت از اصول مراقبت های بهداشتی محروم می شوند، مبارزه برای نجات جان افراد و کند کردن شیوع ابرمیکروب های مرگبار که همه ما را تهدید می کند نمی تواند موفق شود."

,

وی از دولت ها خواست تا در نشست مجمع جهانی بهداشت در ماه بعد در ژنو این موضوع را در اولویت خود قرار دهند.

,

اطلاعات به دست آمده نشان داد که آفریقای غربی کمترین میزان دسترسی به آب و فاضلاب را دارد.

,

مؤسسه واتِر اِید گفت که فقدان آب پاک و بهداشت مناسب موضوع نگران کننده ای است که باعث وخیم ترین شیوع ویروس ابولا در این منطقه شد و بین سال های 2013 تا 2016 جان بیش از 11300 نفر را گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
اطلاعات جدید نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از مراکز درمانی در فقیرترین کشورها از خدمات اولیه آبرسانی محروم هستند و این امر مادران و نوزادان را در معرض خطر خاصی قرار می‌دهد. آنها به آب لوله‌کشی که در برابر مدفوع محافظت می‌شود دسترسی ندارند.