واکنش بغداد به درج عراق در فهرست کشورهای پرخطر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت خارجه عراق، امروز (چهارشنبه - 8 ژوئیه)  به درج نام این کشور در فهرست کشورهای پرخطر در «پولشویی و تامین مالی تروریسم» اعتراض کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، اعلام کرد: «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در نامه‌ای به همتایان اروپایی خود، خواست تا مصوبه کمیساریای اتحادیه اروپا مبنی بر درج نام عراق را از فهرست کشورهای پرخطر در پولشویی و تامین مالی تروریسم را رد کنند.
,
 
,
وی افزود: وزیر خارجه عراق به همتایان خود در این نامه تاکید کرد که طی سالهای اخیر، قوانین و اقدامات مهمی با هدف مبارزه با پولشویی و تامین تروریسم و کاهش خطرات مرتبط با آن  اجرایی و انجام شده است.
,
پیش‌تر نیز در گزارش گروه ویژه اقدام مالی (FATA) آمده بود که عراق قوانین مالی بین المللی ضد تروریسم را قویا اجرا کرده است.
,
 
,
نزدیک به یک سال پیش بود که بانک مرکزی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که گروه ویژه اقدام مالی رسما بغداد را از لیست سیاه پیگیری خود خارج کرده و دلیل آن،  پیشرفت و دستاورد بانک مرکزی عراق و دفتر مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم این کشور در زمینه مقابله با پولشویی است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: فارس
]
وزارت خارجه عراق به مصوبه کمیساریای اتحادیه اروپا مبنی بر درج نام این کشور در فهرست کشورهای پرخطر در «پولشویی و تامین مالی تروریسم» اعتراض کرد.