روایت «هوک» از دست رد ایران بر سینه آمریکا/ ایران به پای میز مذاکره نمی‌آید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «برایان هوک» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، در گفتگو با المانیتور گفت: به جمهوری اسلامی پیشنهاد مذاکره حضوری کنسولی دادیم، اما ایران این پیشنهاد را رد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
هوک در ادامه مدعی شد: ایران در حال از دست دادن فرصت‌های خوب است و امیدوارم هم در موضوع تبادل زندانی‌ها و شاید هم در موضوعات دیگر شاهد پیشرفت مذاکرات میان دو کشور باشم.
,
 
,
نماینده ویژه آمریکا گفت: به رغم پیشنهاد مذاکرات مستقیم آمریکا، ایران به پای میز مذاکره نمی‌آید و تا زمانی که موضع ایران چنین است، آمریکا به واسطه‌گری سوئیس (حافظ منافع ایالات متحده در ایران) متکی خواهد بود.
,
 
,
وی در ادامه مدعی شد: اگر ایران وارد مذاکره می‌شد می‌توانست پیشنهاد معامله بزرگ دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا را ارزیابی کند.
,
 
,
هوک در ادامه بار دیگر این ادعا را تکرار کرد که، آمریکا درهای دیپلماسی را برای سال‌ها باز نگه داشته و این نشان دیگری از تمایل جمهوری اسلامی برای از دست دادن فرصت‌های خوب برای پیشرفت است. آمریکا عجله‌ای برای مذاکره ندارد و استراتژی (فشار حداکثری) ایالات متحده در مقابل ایران کارایی خود را نشان داده است.
,
 
,
وی همچنین گفت: هرگونه توافق جدید احتمالی با ایران، حق غنی‌سازی اورانیوم برای جمهوری اسلامی را به رسمیت نخواهد شناخت و با این کار تهران فرصتی برای تولید بمب هسته‌ای نخواهد داشت.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در اظهاراتی عنوان داشت که به جمهوری اسلامی پیشنهاد مذاکره حضوری کنسولی داده، اما ایران این پیشنهاد را رد کرده است.