مشکل جداسازی پلاسمای خون در سیستان و بلوچستان با تولید یک دستگاه پیشرفته حل شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهران امینی فرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، گفت: دستگاه آفرزیس دستگاهی مختص جدا کردن پلاسمای خون است که نقش مهمی در درمان بیماران خصوصا کرونایی ها دارد.

وی در ادامه افزود: همچنین از دستگاه آفرزیس می توان برای درمان مادران بارداری که دچار اختلالات خونی و میاسنتی گراویس هستند؛ استفاده کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: با توجه به نیاز مبرم شهروندان جنوب استان سیستان و بلوچستان به خدمات درمانی ذکر شده، دستگاه آفرزیس خریداری و در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) ایرانشهر مستقر شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: پیش از این خدمات درمانی توسط دستگاه آفرزیس در زاهدان یا کرمان ارائه می‌شده است که باخرید و راه اندازی این وسیله در بیمارستان ایرانشهر علاوه بر کاهش وقت و هزینه درمان، شاهد تسریع و تسهیل در خدمات رسانی به بیماران نیازمند خواهیم بود و از اعزام بیماران به سایر مراکز درمانی نیز پیشگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
]
محمد مهران امینی فرد از راه اندازی دستگاه پیشرفته "آفرزیس" یا همان جدا کننده پلاسمای خون بیماران در بیمارستان خاتم الانبیا ء(ص) ایرانشهر خبر داد.