ویراست جدید رمان ۱۲۰ ساله «تاریخ غیرت» منتشر شد/ چرا لشکر عثمانی مردم «همدان» را به قتل رساند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی قهرمانی ارشد، مسئول واحد پژوهش و آموزش حوزه هنری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه نسخه جدید رمان عاشقانه – تاریخی، «تاریخ غیرت» منتشر شد، گفت: این رمان نوشته آقا شیخ موسی دستجردی و نسخه خطی آن مربوط به سال ۱۲۷۶ ه‍.ش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان؛,

وی افزود: دیالوگ های نسخه اصلی مربوط به ۱۲۳ سال گذشته است و در ویراست دوم این کتاب، سعی شده تمامی افتادگی ها، افزودگی ها، بدخوانی ها و کلمات ناخوانا اصلاح شود.

,

مسئول واحد پژوهش و آموزش حوزه هنری استان همدان بیان کرد: ما سعی کردیم با ویرایش فنی پاراگراف ها و دیالوگ ها خوانش داستان را برای خواننده امروزی آسان تر کنیم.

,

قهرمانی ارشد ادامه داد: داستان رمان تاریخ غیرت مربوط به سده گذشته است یعنی زمانی که رمان نویسی معنای امروزی را نداشته و حتی سبک نگارش داستانی آن با ادبیات مردم آن دوران متفاوت بوده است.

,

وی با بیان اینکه وقایع رمان به سال ۱۱۳۶ هـ.ق بر می گردد، تصریح کرد: در سال ۱۱۳۶ هـ.ق تعداد زیادی از مردم همدان به علت حمله لشکرعظیم عثمانی به رهبری احمدپاشا که از سوی بغداد به‌ طرف غرب ایران حمله کردند به قتل رسیدند و مردم غیور همدان سعی کردند در برابر آن ها ایستادگی کنند.

,

مسئول واحد پژوهش و آموزش حوزه هنری استان همدان با اشاره به اینکه نوشتار رمان تاریخ غیرت نادر و بدیع است، گفت: ویراست دوم این کتاب را به کمک مهدی به خیال، در تیراژ ۱۱۰۰ نسخه به چاپ رساندیم که شامل دوازده فصل،۲۷۷ صفحه است و علاقمندان به تهیه کتاب می توانند به حوزه هنری استان مراجعه کنند.

,

انتهای پیام/

]
مصطفی قهرمانی ارشد گفت: داستان رمان «تاریخ غیرت» ایستادگی غیورانه مردم همدان در برابر حمله لشکرعظیم عثمانی به رهبری احمدپاشا را روایت می کند.