واگذاری جزیره کیش به چین صحت ندارد/ قرارداد 25 ساله با چین تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدجلیل میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به قرارداد 25 ساله ایران و چین، گفت: هر چیزی که در این خصوص ارائه شود تا به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسد هیچ‌گونه جایگاه اجرایی ندارد و به مردم این اطمینان را می‌دهیم که ابتدا باید در مجلس تصویب و سپس اجرا شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه واگذاری کیش یا مناطق دیگر به چین بر اساس طرح قرارداد 25 ساله اصلاً صحت ندارد، اضافه کرد: طبق بررسی‌ها و صحبت‌هایی که با دوستانمان در کمیسیون امنیت ملی داشتم هیچ‌گونه واگذاری رخ نخواهد داد و این سند راهبردی طرحی بوده که در سفر آقای لاریجانی ریاست وقت مجلس شورای اسلامی به چین در امورهای مختلف سیاسی و اقتصادی به‌صورت جامع و کامل نوشته شد.

,

, ,

وی با بیان اینکه این طرح همچنان در هیات دولت در حال بررسی است اضافه کرد: از اینکه امروز رادیوهای بیگانه و مخصوصاً آمریکا به‌شدت دلسوز جمهوری اسلامی و این قرارداد شده که ایران مستعمره خواهد شد، نشان‌دهنده این است که یک طرح موفقی است که می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند.

,

میرمحمدی با تأکید بر اینکه مطمئناً طرح قرارداد 25 ساله ایران و چین بسیار موفق خواهد بود، اضافه کرد: بدون شک قراردادی نخواهیم بست که قسمتی از خاک ایران واگذار شود و همه این مسائل مطرح‌شده در این مورد کذب محض است. این طرح برنامه راهبردی است که در هیات دولت در حال بررسی و به‌محض اینکه بخواهد اجرایی شود باید تصویب مجلس شورای اسلامی را برای اجرایی شدن دریافت کند.

,

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قدر مسلم مجلس شورای اسلامی در این طرح اگر بخواهد حقی از جمهوری اسلامی ضایع شود، به‌طورقطع مانع آن خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واگذاری جزیره کیش به چین صحت ندارد، گفت: قرارداد 25 ساله با چین تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند.