پیاده‌سازی الگوی اسرائیلی آمریکایی برای تابستان کرونایی ایران
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا عرب در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به پایگاه حشد الشعبی در تابستان سال ۲۰۱۹ گفت: معتقدم انفجارها، خرابکاری‌ها و آتش‌سوزی‌های اخیر در سطح کشور که توسط آمریکا، اسرائیل و شبکه جاسوسی و عملیاتی داخلی انجام می‌گیرد؛ الگویی همانند حملات اسرائیل به عراق در تابستان گذشته را دنبال می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: دشمنان ایران به دنبال این هستند که این حملات باید منجر به تشکیل یک گزاره در ذهن ملت ایران شود که منافع ملی و منابع آن کشور در ذیل مدیریت نظام جمهوری اسلامی در حال تخریب و نابودی است و نظام مشروعیت کارکردی خود را از دست داده است.

,

وی با بیان اینکه این گزاره انگیزه بخش و نصب العین اعتراضات و اغتشاشات قریب الوقوع در صحنه داخلی کشور ما خواهد بود، عنوان کرد: در عراق نیز در تابستان حملات اسرائیل به پایگاه های حشد الشعبی عراق اتفاق افتاد و متعاقبا در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی اعتراضات و اغتشاشات با صحنه گردانی رسانه های غربگرا آغاز شد و مشابه همین گزاره انگیزه بخش و نصب العین و شاه بیت معترضین در کف خیابان شد.

,

عرب بیان کرد: البته آنچه از تابستان در عراق آغاز شد تا امروز در این کشور به صورت تشدید شونده ادامه دارد فشارها و کارزارهای سیاسی، کارزاهای حقوقی، کارزارهای رسانه ای، کارزارهای بین المللی، کارزارهای تبلیغاتی است.

,

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: مجموعه این کارزارها با حمایت آمریکای اشغالگر در عراق و دست پشت پرده سرویس های امنیتی اسرائیل آنچنان عرصه را به عادل عبدالمهدی تنگ کرد که در یک تصمیم اشتباه استعفا داد و حال ما دچار مصطفی الکاظمی در عراق شدیم و این مسئله سبب جدا شدن گروه های عتبات از حشدالشعبی، ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و تضعیف روز افزون حشد الشعبی توسط دولت الکاظمی شد.

,

وی با تأکید بر اینکه تمام تحولات فوق الذکر طی یک سال با حملات مرموز و بی سابقه اسرائیل در تابستان ۲۰۱۹ میلادی به پایگاه های حشدالشعبی در عراق آغاز شد، خاطر نشان کرد: آنان عینا این الگو را در ایران دنبال می کنند که اگر ما به صورت مردمی، منطقه ای و بین المللی درصدد ایجاد بازدارندگی موثر با آمریکا و اسرائیل نباشیم؛ آنگاه این قصه سر دراز خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
علیرضا عرب با اشاره به اینکه تحولاتی طی یک سال گذشته توسط اسرائیل در عراق آغاز شد، گفت: دشمنان این الگو را در ایران دنبال می کنند که اگر ما به صورت مردمی، منطقه‌ای و بین المللی درصدد ایجاد بازدارندگی موثر با آمریکا و اسرائیل نباشیم، آنگاه این قصه سر دراز خواهد داشت.