توزیع 65هزار بسته پروتئینی بین آسیب دیدگان کرونا در استان گلستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛صبح امروز، مراسم آغاز مرحله دوم "رزمایش ملی همدلی و احسان" در استان گلستان با حضور معاون رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ، استاندار و نماینده ولی‌فقیه در گلستان و سایر مقامات استانی در گرگان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
«عبدالعلی صاحب‌محمدی معاون رئیس ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم اظهارکرد:از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا با دستور دکتر مخبر، تمام بخشهای ستاداجرایی بسیج شدند و ستادی در چهار حوزه تأمین و تولید دارو، تجهیزات، مواد ضدعفونی، تشخیص و درمان وارد عمل شد.
,
 
,
وی افزود: با تشدید شرایط تحریمی از ورود ماسک و لوازم بهداشتی به کشور جلوگیری شد ، اما این مسئله نه تنها محققان جهادی ستاد را منفعل نکرد بلکه در هر چهار عرصه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ، موفق به تولید اقلام مورد نیاز وزارت بهداشت و کادر درمانی و مردم شدیم.
,
 
,
صاحب محمدی خاطرنشان کرد: در بخش تأمین دارو، اقلام بهداشتی و ضدعفونی  تلاش شد که متناسب با پدیده کرونا عمل کنیم و در حوزه تأمین ماسک در کشور نیز بزرگ‌ترین مرکز تولید ماسک در غرب آسیا با ظرفیت تولید 4 میلیون ماسک در روز راه‌اندازی شد.
,
 
,
معاون ستاد اجرایی فرمان امام یادآور شد:در زمینه تولید و تأمین ژل و محلول ضدعفونی نیز ظرفیت تولید 250 هزار لیتر در روز ایجاد شد.
,
 
,
صاحب محمدی خاطرنشان کرد: درخصوص تولید بومی و داخلی  دستگاه تنفسی و کیت تشخیص کرونا نیز ظرفیت تولید دو هزار و 500  کیت تشخیص به‌صورت هفتگی ایجادشده ودر یک مرحله 200 هزار کیت و 450 هزار گان پزشکی تحویل وزارت بهداشت شده است..
,
 
,
وی بیان کرد: هم‌زمان با مراکز علمی دنیا از طریق پنج روش علمی به دنبال تولید  واکسن و درمان کرونا هستیم و دانشمندان ما در این زمینه هم فعال هستند.
,
 
,
معاون ستاد اجرایی فرمان امام دربخش دیگری از سخنان خود بااشاره به راه اندازی مرکز مشاوره تلفنی 4030 توسط ستاد اجرایی وباهمکاری وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: به‌منظور کاهش بار میزان مراجعات به درمانگاهها و بیمارستانها، سامانه مشاوره تلفنی 4030 در کشور راه‌اندازی شد که بیش از 15 میلیون تماس با این سامانه گرفته شده است.
,
 
,
صاحب محمدی بابیان اینکه همچنین در ستاد اجرایی فرمان امام تسهیلاتی برای آسیب‌دیدگان کرونا درنظر گرفته شده، متذکر شد: علاوه بر توزیع اقلام و بسته‌های بهداشتی، در مرحله نخست رزمایش "همدلی و احسان" یک میلیون بسته معیشتی و در مرحله دوم چهارمیلیون بسته پروتئینی در کشور بین اقشار آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد که سهم استان گلستان در مرحله دوم 65 هزار بسته بود.
,
 
,
وی یادآور شد: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون 16 کاروان سلامت نیز در مناطق محروم و نقاط قرمز کرونایی کشور مستقر ودرحال ارائه خدمات پزشکی به مردم هستند. 
,
 
,
 صاحب محمدی بیان کرد: همچنین با توجه به آسیب ناشی از کرونا به برخی کارگاهها و کارخانجات کشور،ستاد اجرایی برای تأمین سرمایه در گردش این مشاغل تسهیلاتی را پیش بینی کرده و برنامه‌ریزی ما برای ایجاد 180 هزار شغل در کشور با اولویت آسیب دیدگان کروناست.
,
 
,
وی درپایان خاطرنشان کرد: با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام برای تأمین و توزیع بسته‌های معیشتی، اقلام بهداشتی و خدمات گوناگون دیگر در ایام کرونا بیش از 10هزار میلیارد ریال سرمایه مستقیم اختصاص یافته است.
,
 
,
دراین مراسم هادی حق‌شناس استاندار گلستان نیز درسخنانی با قدردانی از اقدامات ستاد در مناطق محروم استان گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تاکنون ۳۹ مدرسه در گلستان احداث کرده است.
,
 
,
حق‌شناس افزود: طی توافقات انجام شده با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام مقرر شد این ستاد در راستای طرحهای بنگاه محور و اشتغالزایی از شهرستان گمیشان نیز حمایت کند.
,
 
,
وی تصریح کرد: ستاد اجرایی با توجه به شیوع کرونا و آسیب‌دیدن مشاغل در مرحله اول این طرح ۱۷ هزار بسته مواد غذایی و در این مرحله هم ۶۵ هزار بسته پروتئینی بین اقشار آسیب پذیر استان توزیع کرد.
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ]
معاون رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از توزیع چهار میلیون بسته پروتئینی بین آسیب دیدگان کرونا در مرحله دوم رزمایش همدلی و احسان خبر داد.