۷۰ گروه جهادی در شازند مشغول فعالیت های محرومیت زدایی هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیارآفتاب؛ محمد مهجوری فرمانده سپاه ناحیه شازند عصر امروز در آیین افتتاح ۷ پروژه محرومیت زدایی در روستاهای شازند گفت: امروز به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت شهید شاخص کشوری شهید ناصر بختیاری و با حضور فرمانده محترم سپاه روح الله استان مرکزی شاهد بهره برداری از هفت پروژه محرومیت زدایی در بخش های مختلف شازند بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: یکی از پروژه های شاخص امروز بهره برداری از کارگاه اشتغال زایی شهر مهاجران است که با راه اندازی ۴ واحد کارگاهی قالیبافی و خیاطی بیش از ۳۰ نفر به طور مستقیم  و غیر مستقیم مشغول به کار شده اند که در صورت همکاری نیروگاه شازند این اشتغال به بیش از ۱۰۰ نفر خواهد رسید.

,

فرمانده سپاه ناحیه شازند اظهار داشت: بسیج سازندگی ناحیه مقاومت شازند با ۷۰ صندوق اشتغال زایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد گام های موثری برداشته که این صندوق ها با حضور اهالی مردم روستا و محله ها به دنبال حل مشکلات اشتغال مناطق تحت پوشش خود می باشند.

,

وی با اشاره به پروژه های افتتاح شده بیان کرد: افتتاح خانه محروم در روستای غینر،افتتاح جاده بین مزارع کشاورزی عنبرته،افتتاح کارگاه اشتغال زایی شهر مهاجران،بهره برداری از حسینیه روستای خسبیجان،افتتاح خانه محروم شهر توره، افتتاح خانه محروم روستای نهرمیان و بهره برداری از آبرسانی کشاورزی روستای مروارید دره از جمله پروژه های امروز بودند.

,

مهجوری با بیان اینکه  بیش از ۷۰ گروه جهادی در بسیج سازندگی شهرستان شازند مشغول فعالیت های محرومیت زدایی هستند،گفت: در بخش های مختلف سازماندهی شده اند که تاکنون در راستای رفع محرومیت روستاها و نقاط کم برخوردار شهرستان تلاش های ارزنده ای انجام داده اند.

,

وی ادامه داد: بیش از ۱۵پروژه شاخص محرومیت زدایی از جمله احداث کانال کشی آب روستایی، تعویض شبکه آب روستایی ،لایه روبی قنوات، ساخت استخرهای ذخیره آب،تعمیر و بهسازی خانه های محروم،مساجد و مدارس و احداث خانه برای سیل زدگان در روستاهای شازند در دستور کار قرار دارد.

,

فرمانده سپاه ناحیه شازند با اشاره به اینکه مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه های محرومیت زدایی شازند تخصیص داده شده،گفت: با سهم دستگاه ها اعتبار پروژه های محرومیت زدایی ۳ میلیارد تومان است.

,

وی با اشاره به شعار سال و ضرورت تحقق آن بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید و لبیک به دغدغه مهم مقام معظم رهبری قرارگاه تخصصی جهش تولید در سپاه شهرستان شازند راه اندازی شده جلسات تخصصی برای ایجاد اشتغال و راه انداختن چرخه تولید برگزار شده است.

,

فرمانده سپاه ناحیه شازند افزود: در راستای خودکفایی برای سه محصول استراتژیک گندم،لوبیا و ذرت با هماهنگی بسیج کشاورزی اقدامات زیرساختی انجام شده و خودکفایی این سه محصول در دستور کار قرار گرفته است.

,

وی با تشریح اقدامات مقابله ای با کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا کمک به آسیب دیدگان و محرومین در دستور کار بوده که تا پایان ماه مبارک رمضان بیش از ۹۵۰۰ بسته معیشتی توزیع شده و سه مرحله نیز در دستور کار قرار دارد که پیش بینی ۱۰ هزار بسته معیشتی در طی مراحل آینده نیز در دستور کار قرار دارد.

,

مهجوری افزود: راه اندازی ۱۵ کارگاه تولید ماسک و توزیع ۲۰۰ هزار ماسک،راه اندازی ۳ کارگاه تولید مواد ضدعفونی و توزیع ۶۰ هزار مواد ضدعفونی کننده و سایر اقدامات مقابله با کرونا از جمله فعالیت های قرارگاه زیستی سپاه شهرستان شازند می باشد.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: در راستای گرامیداشت هفته عفاف و حجاب طی دو روز ءذشته بیش از یک هزار گل همراه با گلدان به بانوان هدیه داده شده که این اقدام ادامه دارد و در یک اقدام تازه بیش از ۱۷ چادر به بانوان مناطق محروم اهدا شده است.

,

انتهای یپام/ 

]
مهجوری فرمانده سپاه ناحیه شازند با بیان اینکه بیش از ۷۰ گروه جهادی در بسیج سازندگی شهرستان شازند مشغول فعالیت های محرومیت زدایی هستند،گفت: این گروه ها در بخش های مختلف سازماندهی شده اند که تاکنون در راستای رفع محرومیت روستاها و نقاط کم برخوردار شهرستان تلاش های ارزنده ای انجام داده اند.