هدف جنجال سلطنت طلب‌ها در قرارداد با چین؛ انحراف ایران از جایگاه واقعی اش است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا دشتی نماینده ارکان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به خبرسازی های اپوزوسیون و سلطنت طلب ها درخصوص قرارداد ایران و چین اظهار کرد: امروزه برای همه جهان روشن و مبرهن است که امریکا و اروپا در هیچ زمینه ای قابل اعتماد نیستند و ملاحضه شد در ماجرای برجام نه امریکا و نه اروپا حتی به قرارداد بین المللی خود پایبند نبودند و با توجه به اینکه کشورهای روسیه و چین به عنوان دو قدردت در جهان امروز حرفی برای گفتن دارند به ویزه چین که دومین اقتصاد دنیا را داراست باید روابط و همکاری های متقابل را برای پشتوانه کشور داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

***واگذار جزیره کیش دروغی بیش نیست

, ***واگذار جزیره کیش دروغی بیش نیست, ***واگذار جزیره کیش دروغی بیش نیست,

وی با تاکید بر اینکه در هر قراردادی باید منافع ملی کشور در نظر گرفته شود تصریح کرد: موضوعاتی بی اساسی مانند واگذاری جزیره کیش به چین دروغی بیش نیست و در عین حالی که متن قرارداد در مجلس توسط نمایندگان مورد بررسی قرار می گیرد.

,

دشتی برخی ها با فضاسازی به دنیال به سرانجام نرسیدن این قرارداد هستند عنوان کرد: مطمئن باشید مقام معظم رهبری در قراردادهای بین المللی عنایت ویژه ای دارند چراکه در جنگ های مختلف از 8 سال جنگ تجمیلی گرفته تا مبارزه با داعش حتی یک وجب از حاکمان را به دشمن ندادیم و با قدرت و قوت از هر جنگی خارج شدیم مگر می شود امروز سرزمین و خاک کشورمان را به بیگانگان واگذار کنیم.

,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: در موضوع قرارداد 25 ساله ایران و چین باید دید چه کسانی ساز مخالفت می زنند؟ سلطنت طلب ها هرگز نمی خواهند ایران به جایگاه واقعی خودش برسد.

,

***مجلس قطعا از قرارداد ایران و چین حمایت می کند

, ***مجلس قطعا از قرارداد ایران و چین حمایت می کند, ***مجلس قطعا از قرارداد ایران و چین حمایت می کند,

نماینده ارکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور کلی موضع مجلس در این خصوص مثبت است و اگر جایی هم اشکالی داشته باشد حتما در مجلس مورد بررسی نمایندگان قرارخواهد گرفت و با توجه به متن قراردادی من خواندم و دیدم قطعا مورد حمایت مجلس خواهد بود.

,

دشتی ابراز کرد: امروز ملت، دولت، مجلس و قوه قضاییه باید دست به دست هم دهند تا مشکلات را پشت سربگذاریم چراکه هیچ کس از اختلاف سود نبرده و مجلس تا پایان کار دولت جناب روحانی همراهی و همکاری لازم را خواهد کرد در ضمن اینکه کار قانونی خودش را هم دنبال می کند.

,

*** سوال از رییس جمهور به معنای استیضاح نیست

, *** سوال از رییس جمهور به معنای استیضاح نیست, *** سوال از رییس جمهور به معنای استیضاح نیست,

وی با بیان اینکه اختلاف بین دولت و مجلس به هیچ وجه کار پسندیده و درستی نیست تصریح کرد: مشکل معیشتی و اقتصادی مردم با اختلاف دولت و مجلس بدتر خواهد شد و قطعا نظر مسئولین عالی رتبه نظام هم بر این نیست که اختلاف بین قوای سه گانه باشد و همیشه رهبر معظم انقلاب به وحدت بین قوای سه گانه تاکید داشته اند و دارند.

,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به امضای نمایندگان درخصوص سوال از رییس جمهور گفت: سوال از رییس جمهور ایرادی ندارد و به معنای استیضاح جناب روحانی نیست، نمایندگان از رییس جمهور سوال دارند وی هم به صحن می آید و به سوالات نمایندگان پاسخ می دهد و شخصا هم موافق اموری مثل استیضاح رییس جمهور نیستم و اطلاع دارم مسئولین عالی رتبه نظام هم نظری بر اینگونه کارها ندارند.

,

***بیانات رهبری سرلوحه حتمی مجلس

, ***بیانات رهبری سرلوحه حتمی مجلس, ***بیانات رهبری سرلوحه حتمی مجلس,

دشتی با اشاره به اینکه دیروز هم به عشق دیدار با رهبری به مجلس امدیم و با دل و جان پای بیانات ایشان بنشستیم تاکید کرد: هم پیام رهبر معظم انقلاب در آغازین روز مجلس و هم بیانات دیروز ایشان حتما سرلوحه مجلس قرار خواهد گرفت و بدانید ناخدای این کشتی بعد از چهل سال به یاری خدا و به کوری چشم دشمنان توانسته این کشتی را به جایی که هست برساند و ما هم پیرو رهبری و ولایت هستیم و ذره ای تخطی از ایشان نخواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
محمدرضا دشتی گفت: به طور کلی موضع مجلس درباره قرارداد ایران و چین مثبت است و اگر جایی هم اشکالی داشته باشد حتما در مجلس مورد بررسی نمایندگان قرارخواهد گرفت