حسینی: پرچمداری کاروان المپیک ایران در پکن از بهترین لحظات زندگی‌ام بود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، هما حسینی درباره افتخاراتش در دوران حرفه ای ورزش در روئینگ اظهار کرد: بزرگترین افتخار من کسب اولین سهمیه المپیک بانوان در رشته قایقرانی است که برای آن خیلی زحمت کشیدم و افتخار می کنم که به عنوان یک بانوی ایرانی پرچمدار کاروان کشورم در رویداد بزرگ المپیک بودم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی درباره شروع فعالیتش در قایقرانی بیان کرد: ورزش را از قایقرانی شروع نکردم و قبل از آن بسکتبال بازی می کردم اما در سال 1385 در تست استعدادیابی در دریاچه آزادی شرکت کردم. در آن استعدادیابی حدود 300 نفر شرکت داشتند که نهایتا من به همراه شش نفر دیگر انتخاب شدم و فعالیت در رشته روئینگ را آغاز کردم.

,

حسینی از سختی کار در ابتدای شروع روئینگ گفت و تصریح کرد: در ابتدا اردوهای بسیار فشرده با تمرینات خیلی دشواری زیر نظر مربی شروع کردیم و اردوها هم به این نحو بود که به صورت مداوم با توجه به اینکه رشته تازه به ایران وارد شده بود، ورزشکاران و استعدادهای جدید به تیم وارد می شدند و ورزشکارانی که عملکرد ضعیفی داشتند از تیم کنار می رفتند.

,

وی در این باره افزود: این موضوع باعث شده بود که رقابت در تیم بسیار زیادتر باشد و همه با انگیزه تمریناتشان را دنبال کنند.

,

حسینی با اشاره به حضور مربی آلمانی در تیم روئینگ ایران بیان کرد: پس از حضور مربی آلمانی تمرینات شکل فشرده تر و منظم تری پیدا کرده بود و من در اولین حضورم در مسابقات قهرمانی آسیا در سنگاپور توانستم صاحب مدال نقره در ماده تکنفره سنگین وزن شوم و این اولین موفقیت در اولین حضور در مسابقات انگیزه ام برای ادامه کار و رقابت را بیشتر کرد.

,

بانوی المپیکی روئینگ ایران در ادامه گفت: پس از آن با حضور جیوگانیک در ایران باز هم شاهد پیشرفت روئینگ بودیم و من هم همچنان تلاش می کردم روز به روز بهتر باشم. در مسابقات قهرمانی جوانان جهان آلمان، قهرمانی جهان اتریش و کاپ جهانی اسپانیا تنها نماینده سنگین وزن بانوان ایران بودم.

,

وی کار در روئینگ تکنفره سنگین وزن را دشوار توصیف و اظهار کرد: به نظرم پارو زدن در تکنفره سنگین وزن سخترین ماده روئینگ است و همیشه تیم ها بهترین ورزشکارانشان را در این ماده ارنج می کنند و این کار را برای من سخت تر می کرد.

,

حسینی با اشاره به رقابت های انتخابی المپیک پکن بیان کرد: بعد از اینکه قرار شد در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنیم شرایط خیلی سختی بود. ما اولین بار بود که در این رقابت شرکت می کردیم و رقبا هم با تجربه و بسیار قدرتمند بودند آن ها سال ها تجربه حضور در المپیک را داشتند در حالی که ایران تنها یک سال بود که روئینگ را آغاز کرده بود.

,

وی افزود: به هر حال من سر خط رفتم و پس از پاروزنان چین، کره و ژاپن که بسیار قدر بودند موفق به کسب سهمیه شدم و اولین زن ایرانی بودم سهمیه المپیک کسب می کند و این افتخار در ورزش کشور تاریخ ساز شد.

,

حسینی همچنین گفت: بعد از کسب سهمیه المپیک که افتخار بزرگی برای ایران و فدراسیون قایقرانی بود، در مسابقات متعددی شرکت کردم. یاد آن روزها به خیر واقعا با انگیزه و تلاش، سعی می کردم روز به روز بهتر باشم.

,

پرچمدار کاروان ایران در المپیک پکن تصریح کرد: با توجه به اینکه به عنوان یک زن کسب سهمیه کردم به عنوان پرچمدار کاروان ایران در المپیک پکن انتخاب شدم که شاید از بهترین لحضات زندگی ام حضور در رژه کاروان ورزشی ایران در افتتاحیه با شکوه المپیک پکن در چین بود. وصف این افتخار و هیجان حضورش واقعا کار سختی است زیرا حضور در المپیک آرزوی همه ورزشکاران حرفه ای در دنیاست همیشه خدا را شکر می کنم که موفق به کسب این افتخار شدم.

,

حسینی درباره حضورش در المپیک نیز گفت: در المپیک رقابت بسیار سخت بود. من همه تلاشم را کردم اما رقابت در المپیک نیاز به تجربه بسیار زیادی دارد. در همین حین اتفاقاتی هم بین مربی ام و فدراسیون پیش آمد که در عملکرد من تاثیر گذاشت و نهایتا در این مسابقات مقام بیست و سوم را کسب کردم.

,

وی فعالیتش پس از المپیک را این گونه توضیح داد: در ادامه فعالیتم در تیم ملی روئینگ در مسابقات قهرمانی آسیا با اینکه فاصله بسیار کمی داشتیم موفق به کسب مدال نشدیم. همزمان برای زندگی ام هم برنامه داشتم و برای ادامه تحصیل در دانشگاه تهران رشته تربیت بدنی را انتخاب کردم.

,

حسینی با اشاره به عضویتش در کمیته پیشکسوتان کنفدراسیون روئینگ آسیا اظهار کرد: در حال حاضر دو دوره است که به عضویت کنفدراسیون روئینگ آسیا ARF در کمیته پیشکسوتان در آمدم که برای این موضوع و اینکه بتوانم مفید باشم تحصیلاتم را تکمیل کردم. در کنار آن به عنوان معلم در دانشگاه کرمانشاه فعالیت می کنم.

,

بانوی پیشکسوت روئینگ همچنین گفت: من به عنوان یک بانوی ایرانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شدم این انتظار را دارم که ورزارت ورزش و جوانان و سرکار خانم فرهادی زاد به عنوان معاونت بانوان که بسیار برای من زحمت کشیدند و دلسوز ورزش بانوان هستند به پیشکسوتان جوان و زنان ورزشکار و تحصیل کرده به عنوان سرمایه های ملی توجه بیشتری داشته باشند.

,

حسینی در پایان گفت: با استفاده از ورزشکاران با تجربه و افتخارآفرین و تحصیل کرده می توان جان دوباره به ورزش بخشید. چرا سرمایه های کشور را نادیده بگیریم و انگیزه ورزش کردن در جوانان به عنوان ورزشکار حرفه ای را کم کنیم؟ از تمام مسئولین می خواهم نگاهی به رزومه هما حسینی داشته باشند هرچند که من با عشق به کارم و تدریس ورزش ادامه می دهم اما انتظار دارم در استان کرمانشاه مرا حمایت کند تا همه با کمک هم به ورزش استان و کشور خدمت کنیم.

,

 

,

 

,

انتهای پیام

]
اولین بانوی المپیکی قایقرانی گفت: با توجه بیشتر به ورزشکاران و پیشکسوتان به عنوان سرمایه های کشور، ورزش ما پیشرفت بهتری خواهد داشت.