نمایندگان مجلس؛ متحد برای بازپس‌گیری وجوه بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت،مقاومت دولت کره جنوبی در آزادسازی منابع بانک مرکزی ایران، حساسیت مسئولان و نمایندگان کشورمان را دربرداشته چنان که مقامات ایران، برآنند تا با اتخاذ تدابیر راهبردی این حق جمهوری اسلامی، به طور کامل باز پس گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

به گزارش خبرنگار مرآت، کره‌جنوبی کشوری متأثر و تابع محض آمریکاست و رفتار سیاسی دولت این کشور نیز نشان‌دهنده تأثیرپذیری این کشور از آمریکاست. دولت کره، با نادیده گرفتن اعتماد جمهوری اسلامی ایران طی دهه‌های اخیر و منافع دراز مدتی که از داد و ستد در بازارهای ایران، به دست آورده سعی دارد منافع آمریکا را حفظ کند.

,

اکنون بالغ بر نُه میلیارد دلار پول دولت جمهوری اسلامی ایران در انحصار کره جنوبی است و به رغم رایزنی‌ها، شرایط برای  پرداخت و باز ستاندن این وجه بلوکه شده‌، تسهیل نشده است.

,

علی‌اکبر علیزاده، در گفتگویی با مرآت، با اشاره به ضرورت تسهیل و تسریع آزادسازی منابع کشورمان در کره جنوبی، اظهار کرد: به منظور بازپس‌گیری این حق جمهوری اسلامی، توافق خوبی بین مجلس و دولت صورت گرفته است و باید حقوق جمهوری اسلامی به طور کامل پرداخت شود.

,

وی با انتقاد از نادیده گرفتن خدمات جمهوری اسلامی ایران توسط  کره جنوبی، در بحث بازار و ارتباطات گذشته  تصریح کرد: متاسفانه کره جنوبی با نادیده‌گرفتن مجموع خدمات و ارتباطاتِ مطلوب گذشته حق دوستی را شایسته ادا نکرد و منافع آمریکا را بر منافع خود  ترجیح داد.

,

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، افزود: طبیعتاً جمهوری اسلامی ایران، از طرق مختلف و با اقدامات متناسب پاسخگوی این نوع برخورد کره جنوبی خواهد بود.

,

 علیزاده با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اقتصاد، برنامه خوبی را در دست اجرا دارد، افزود: با کمک بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت امور خارجه نشست‌های کارشناسی خوبی در این راستا برگزار شد که نتیجه آن به مرور برای مردم ملموس خواهد شد.

,

وی با اشاره به متفق‌القول بودن نمایندگان مردم در خانه ملت در خصوص بازپس‌گیری این حق جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: برای نتیجه‌گیری مطلوب در این موضوع توافق خوبی بین مجلس و دولت صورت گرفت و تلاش می‌شود این حق به طور کامل پرداخت شود.

,

 علیزاده در پاسخ به طرح سؤالی مبنی بر چگونگی تصمیم‌گیری‌ها در خصوص ممنوعیت واردات کالاها از کره جنوبی، اظهار داشت: انتظار می‌رود دولت کره ضمن در نظر گرفتن منافع خود در ارتباط با ایران، در همان ابتدای کار روند بازپس‌گیری را تسهیل کند تا مشکل حل شود.

,

انتهای پیام/

]
نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور بازپس‌گیری حق جمهوری اسلامی، توافق خوبی بین مجلس و دولت صورت گرفته است و باید حقوق جمهوری اسلامی به طور کامل پرداخت شود.