50 هزار تن از محصولات باغی استان زنجان خسارت دیدند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مظفر یوسفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد میزان خسارت باغات زیتون در استان زنجان اظهار کرد: هنوز میزان خسارت باغات زیتون در طارم مشخص نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه میزان خسارت باغات زیتون در استان زنجان در دست بررسی است تصریح کرد: به صورت مشترک با همکاری بیمه محصولات میزان خسارت باغات زیتون استان زنجان در دست بررسی است.

,

مدیرباغبانی جهادکشاورزی استان زنجان همچنین در مورد میزان خسارت زنجره مو به تاکستان‌های ابهر گفت: آمار توسط حفظ نباتات جهادکشاورزی اعلام می شود.

,

وی عنوان کرد: زنجره مو آفت جدیدی نیست و هر سال در تاکستا‌نهای استان زنجان وجود دارد و از طریق خاک ایجاد می‌شود، این آفت سالانه به تاکستان‌ها استان خسارت وارد می‌کند که میزان خسارت‌ها در مناطق مختلف متفاوت است.

,

مظفری با اشاره به میزان خسارت باغات در سالجاری عنوان کرد: میزان خسارت‌های امسال حدود 48 تا 50 هزارتن بوده که خسارت‌ها نسبت به سال گذشته که حدود 115 هزار تن بود کاهش یافته است.

,

وی با تاکید براینکه سال گذشته میزان تولیدات باغی استان زنجان حدود 440 هزار تن بود عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال میزان خسارت‌ها کمتر بود شاهد افزایش میزان تولیدات محصولات باغی در استان خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
یوسفی پور مدیرباغبانی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به میزان خسارت باغات استان به ویژه زیتون گفت: هنوز برآوردی از میزان خسارت باغات زیتون نشده ولی در مجموع 50 هزار تن از محصولات باغی استان زنجان امسال خسارت دیدند.