چاره‌ای برای جلوگیری از افزایش قیمت لاستیک وجود ندارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه افزایش قیمت لاستیک اظهار کرد: با برداشته شدن ارز دولتی در حمایت از برخی از کالاها از جمله لاستیک موجب شده تولید و واردات مواد اولیه این کالاها با ارز نیمایی حساب شود اظهار کرد: این اقدام باعث افزایش قیمت‌ این کالاها شده و برای افزایش قیمت لاستیک نیز چاره‌ای وجود ندارد چون ارز حمایتی دولتی از این کالا برداشته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: تامین و واردات لاستیک خودروهای سنگین براساس روال گذشته با ارز 4 هزار و 200 تومان وارد می‌شد که از ابتدای سال جاری تخصیص ارز دولتی تنها برای حوزه دارویی اختصاص یافت.

,

فغفوری با بیان اینکه در این چند ما به دلیل موجودی‌هایی که در سطح کشور وجود بود شاهد افزایش قیمت‌ها نبودیم بیان کرد: افزایش قیمت با برداشته شده ارز دولتی طبیعی است.

,

وی با تاکید براینکه کسانیکه لاستیک وارد می‌کنند اطلاعات کالایی خود را  در سامانه ثبت کنند عنوان کرد: با این اقدام خریداران نیز مشخص هستند.

,

رئیس سازمان صمت استان زنجان عنوان کرد: تمامی کارنجات داخلی نیز مکلف هستند میزان تولیدات خود را در سامانه درج کنند تا مردم نیز با اطلاع از میزان موجودی بتوانند درخواست خود را انجام دهند.

,

وی با تاکید براینکه تنظیم بازار کشوری با افزایش 30 درصد موافقت کرده است و بیش از این میزان تخلف و گرانفروشی محسوب می‌شود بیان کرد: قرار است تنظیم بازار کشوری این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

,

فغفوری خاطر نشان کرد: لاستیک‌هایی که خارج سامانه خرید و فروش می‌شود توزیع خارج از شبکه بوده و احتکار محسوب می شود که نسبت به آن فرد پرونده گرانفروشی تشکیل خواهد شد.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه مردم توجهی نمی‌کنند و اکثر افرادی که درخواست کننده لاستیک هستند نیازمند واقعی نیستند و لاستیک نیز تاریخ مصرف دارد و نگهداری لاستیک و استفاده آن بعد از چند سال خود خطر آفرین است.

,

انتهای پیام/

]
فغفوری رئیس سازمان صمت استان زنجان به افزایش قیمت لاستیک در استان زنجان گفت: افزایش قیمت بالاتر از 30 درصد لاستیک گرانفروشی بوده ولی با برداشته شده ارز دولتی از این کالا چاره‌ای برای جلوگیری از افزایش قیمت آن وجود ندارد.