واکنش مسکو به گزارش امنیتی اخیر انگلیس
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین امروز (پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران درباره گزارش امنیتی اخیر انگلیس اظهارنظر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به نوشته خبرگزاری تاس، پسکوف در مورد این گزارش به خبرنگاران گفت هیچ چیز جدیدی در گزارش منتشر شده اعضای پارلمان انگلیس وجود ندارد.
,
 
,
وی گفت: «خیر، چیز [جدیدی] نیست و بله احتمالاً [هیچ چیز جدیدی] برای همه [گزارش‌های این کشور] وجود ندارد.»
,
 
,
کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس روز سه‌شنبه با انتشار گزارشی جنجالی مدعی شده که روسیه برای فرآیند‌های سیاسی این کشور تهدید محسوب می‌شود و دولت بریتانیا مسائل امنیتی را نادیده گرفته است.
,
 
,
این کمیته همچنین ادعا کرده که ارتقای روابط لندن و مسکو تحت رهبری کنونی روسیه غیر‌ممکن است.
,
 
,
اعضای پارلمان انگلیس ادعا کرده‌اند که روسیه در حال انجام «فعالیت سایبری مخرب» است و گروه‌های تبهکاری سازمان‌یافته نیز در آن دخیل هستند.
,
 
,
این گزارش ادعا کرده که روسیه در کارزارهای تبلیغاتی پیش از برگزاری همه‌پرسی جدایی اسکاتلند از انگلیس در سال ۲۰۱۴ رخنه کرده است.
,
 
,
اما برخلاف آنچه پیشتر در رسانه‌ها ادعا شده بود، گفته شده که مدرکی درباره دخالت مسکو در همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ وجود ندارد.
,
 
,
قانون‌گذاران انگلیسی با این حال عنوان کرده‌اند که دولت این کشور برای پیگیری دخالت مسکو در جریان همه‌پرسی برگزیت (سال ۲۰۱۶) اهمال کرده و خواستار تصویب قانون جدیدی برای مقابله با این تهدیدات شدند.
,
 
,
پیش از انتشار این گزارش، در بیست و یکم ژوئن پسکوف گفت که امیدوار است قانونگذاران انگلیس با اتهام‌زنی‌های بی‌اساس خود علیه مسکو تنبیه نشوند.
,
 
,
وی همچنین تأکید کرد که روسیه هرگز در انتخابات کشورهای دیگر دخالت نکرده است.
]
سخنگوی کرملین در واکنش به انتشار گزارش امنیتی اخیر انگلیس گفته که هیچ چیز جدیدی در مورد این گزارش وجود ندارد.