معرفی ۱۵ راننده به مرجع قضایی به دلیل عدم رعایت دستورات بهداشتی در نهاوند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی احسان خیشوند، رئیس مرکز بهداشت نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار کرد: ستاد مقابله با کرونا شهرستان نهاوند تصمیم گرفته است در راستای حفظ سلامت شهروندان با هر صنفی که دستورات بهداشتی را رعایت نکند طبق قانون برخورد کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان؛,

وی افزود: مرکز بهداشت نهاوند نیز به‌عنوان یکی از ارکان بازرسی‌ها در شهرستان نهاوند به‌صورت مداوم از همه اصناف و مکان‌های تجمع و هر جا لازم باشد بازرسی می‌کند.

,

رئیس مرکز بهداشت نهاوند بابیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده است و این بیماری بسیار پیچیده است، افزود: حمل ‌و نقل عمومی به دلیل استفاده تعداد زیادی از شهروندان یکی از مکان‌های انتقال بیماری کرونا است که در این بخش به‌صورت مداوم بازرسی‌ها انجام می‌شود.

,

خیشوند با بیان اینکه بیشتر این تخلفات توسط رانندگان تاکسی انجام‌شده است، بیان داشت: باهدف جلوگیری از انتشار این ویروس و به دلیل عدم رعایت دستورات بهداشتی ۱۵ راننده تاکسی و مینی‌بوس به مرجع قضایی معرفی شدند.

,

وی با اشاره به الزامی بودن استفاده از ماسک، گفت: هر راننده و صنفی که از این قانون سرپیچی کند توسط بازرسان این مرکز شناسایی و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

,

رئیس مرکز بهداشت نهاوند ادامه داد: برای رانندگان استفاده از ماسک در هنگام رانندگی الزامی است و از مردم نیز برای رعایت دستورات بهداشتی درخواست کمک می‌کنیم.

,

خیشوند به بازرسی از نانوایی‌ها اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مراکزی که با سلامت شهروندان مستقیماً در ارتباط هستند نانوایی‌ها هستند که بازرسان این مرکز از نانوایی‌ها سطح شهر و روستا به‌صورت مستمر بازدید می‌کنند.

,

وی اظهار داشت: نانوایی‌هایی ک پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا را رعایت نکنند به‌موجب قانون جریمه و اعمال قانون می‌شوند و در این بخش نیز تعداد ۱۲ نانوایی متخلف نیز به مرجع قضایی معرفی شدند.

,

رئیس مرکز بهداشت نهاوند در پایان بابیان اینکه نقش مردم در گزارش تخلفات به این مرکز مهم و اثرگذار است، گفت: بیشتر تخلفات این نانوایی‌ها عدم استفاده از ماسک و پوشش حفاظتی و نداشتن متصدی گرفتن وجه از مردم است چون اسکناس‌ها نیز یکی از عوامل انتقال ویروس کرونا هستند.

,

انتهای پیام/

]
علی احسان خیشوند گفت: ۱۵ راننده تاکسی و مینی‌بوس به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و تهدید سلامت شهروندان با تشکیل پرونده به مرجع قضای معرفی شدند.