امام باقر(ع) زمینه نهضت بزرگ علمی را ایجاد کرد/نشر فرهنگ اسلامی توسط تربیت شاگردان فراوان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله محسن فقیهی در گفتگو باخبرنگار قم فردا ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) به دوران حیات این امام اشاره کرد و اظهار داشت: باید دوران زندگی امام محمدباقر(ع) و همچنین امام صادق(ع) از جهت علمی و تاریخی بررسی دقیقی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: از اقدامات مهم امام محمدباقر(ع) در آن دوران و برهه از تاریخ تبیین و ترویج فرهنگ ناب اسلامی است چرا که در آن دوران حکومت بنی امیه در حال فروپاشی بود و حکومت بنی عباس در حال شکل گیری که همین موضوع فرصتی را به وجود آورد تا امام بتواند در امر ترویج اقدامات موثری را انجام دهد.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در آن زمان برخی به دنبال به وجود آوردن انحرافات دینی بودند، گفت: جعل حدیث از اتفاقاتی بود که در دوران امام محمدباقر(ع) به وجود آمد.

,

وی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه فضا برای نقل حدیث فراهم شد، عده ای با اهداف مادی و برای نزدیکی به حاکمان آن زمان به جعل حدیث روی آوردند و همین موضوع سبب ورود احادیث جعلی فراوانی به متون و کتاب های اسلامی شد.

,

نشر احادیث، فضائل و سنت پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) توسط امام

, نشر احادیث، فضائل و سنت پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) توسط امام ,

آیت الله فقیهی با اشاره به نشر احادیث اهلبیت(ع) توسط امام، ابراز داشت:  در این دوران امام باقر(ع) وظیفه مهمی در زمینه ترویج و گسترش احادیث پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) برعهده داشته و توانستند به نشر احادیث و فضایل و سنت و سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بپردازند.

,

امام باقر(ع) زمینه نهضت بزرگ علمی را ایجاد کرد

, امام باقر(ع) زمینه نهضت بزرگ علمی را ایجاد کرد,

وی در ادامه گفت: امام باقر(ع) و فرزند بزرگوارشان امام صادق(ع) در طول 40 سال توانستند احادیث، سنت، سیره و فرهنگ پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را در جهان اسلام گسترش دهند و همین موضوع نیز سبب شد تا زمینه سازی یک نهضت بزرگ علمی صورت گیرد.

,

این استاد حوزه علمیه با اشاره به تربیت شاگردان بسیاری از سوی امام باقر(ع)، گفت: این شاگردان توانستند فرهنگ اسلامی را در سراسر جامعه اسلامی گسترش و نشر دهند.

,

وی تصریح کرد: مجاهدت و تلاش امام باقر(ع) و امام صادق(ع) سبب شد تا تمدن اسلامی شکل گرفته و امروز شیعه را با عنوان جعفری و ادامه دهندگان مکتب و فقه امام جعفر صادق(ع) بشناسند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام باقر(ع) با تربیت شاگردان بسیار فرهنگ اسلامی را در جوامع اسلامی نشر داد، گفت: امام باقر(ع) زمینه سازی ایجاد نهضت بزرگ علمی را فراهم کردند.