رهاسازی بیش از 290 هزار قطعه ماهی در استخرهای ذخیره کشاورزی رخ
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مهدی شیبانی، رئیس جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه در گفت و گو با صبح توس، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد290 هزار قطعه بچه ماهی در سطح 30 هزلر متر مربع استخر کشاورزی منطقه رخ رهاسازی شده و امیدواریم در پایان دوره پرورش از این تعداد میزان 250 تن گوشت ماهی استحصال شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: پرورش ماهیان گرمابی و سرد آبی در بخش رخ با توجه به پتانسل بالایی که در زمینه استخر های ذخیره آب دارد می تواند بستری مناسبی برای تولید گوشت سفید خانواده ها باشد.

,

شیبانی با اشاره به اینکه توسعه پرورش ماهی در استخرها ضمن تولید محصول ارگانیک، تاثیر زیادی در افزایش درآمد کشاورزان و سرانه مصرف ماهی دارد، خاطرنشان کرد: پرورش ماهیان گرمابی در استخر های مذکور علاوه بر کمک به معیشت خانواده ها باعث غنی شدن آب در مصارف کشاورزی می شود.

,

مسئول جهاد کشاورزی رخ  با بیان اینکه بیش از 500 باب استخر ذخیره آب کشاورزی در بخش رخ  وجود دارد، افزود: رها سازی بچه ماهی در حدود 15 استخر طی یکسال  گذشته انجام شده که اغلب نیز در مرحله اخذ مجوز پروانه بهره برداری اقدام کرده اند.

,

وی با تاکید بر اینکه این استخرها با بهره وری بالا نقش مهمی در افزایش تولید و بهره برداری ماهی دارند، خاطر نشان کرد:  با اجرای این طرح گام های موثری در جهت تولید گوشت سفید و توسعه اشتغال پایدار برداشته می شود و از طرفی پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی باعث توسعه آبزی پروری و بهره برداری بهینه از منابع آبی موجود و همچنین غنی سازی آبهای استحصالی برای مصارف کشاورزی می شود. 

,

جلگه رخ تربت حیدریه با 47 پارچه آبادی و 26 هزار جمعیت با سطح زیرکشت حدود 20 هزار هکتار زراعت آبی ودیم و 800 هکتار باغ از قطب های تولید محصولات زراعی و باغی در شهرستان تربت حیدریه و خراسان رضوی است.

,

به گفته رئیس اتحادیه عرضه مرغ و تخم مرغ تربت حیدریه از مجموع 120 واحد صنفی فروش مرغ و تخم مرغ در این شهر، 25 واحد گوشت ماهی نیز عرضه می کنند.
 
تربت حیدریه در زمینه پرورش ماهی در بین شهرستانهای خراسان رضوی جایگاه ششم را دارد.

,
,
,


انتهای پیام/

,
]
مهدی شیبانی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد290 هزار قطعه بچه ماهی در سطح 30 هزلر متر مربع استخر کشاورزی منطقه رخ رهاسازی شده است.