ضرورت افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در کرمان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان صبح امروز در نشست تدوین شیوه نامه بومی بازتوانی معتادان متجاهر در استان کرمان گفت: یکی از مباحث مورد توجه در جمع آوری معتادان متجاهر، پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ از سوی این افراد است و دستگاه قضائی و نیروی انتظامی بر ایجاد ظرفیت های لازم برای جمع آوری این افراد تاکید دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی بیان کرد: هرگونه قصور دستگاه ها در ایجاد زمینه لازم برای جمع آوری و درمان معتادان متجاهر در استان قابلیت پیگرد قضائی خواهد داشت.

,

دادستان کرمان بر لزوم توجه به ساز و کارهای مراقبت پس از خروج برای معتادان متجاهر تحت درمان در مراکز ماده ۱۶، اظهارکرد: در حوزه جمع آوری معتادان متجاهر مشکلی نداریم و سایر دستگاه های متولی از جمله بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی باید زمینه های لازم برای نگهداری و درمان این افراد را فراهم کنند.

,

سالاری از پیگیری های مجدانه و توجه ریاست کل دادگستری استان به موضوع جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر تقدیر کرد و ادامه داد: اقدامات و تلاش های فرماندهی انتظامی استان و عوامل پلیس، بهزیستی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در راستای جمع آوری و پالایش معتادان متجاهر نیز جای تقدیر ویژه دارد.

,

دادستان کرمان از همراهی ها و پشتیبانی های مجموعه اجرایی استان به ویژه استاندار کرمان و مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان به منظور هماهنگی طرح جمع آوری معتادان متجاهر نیز تقدیر کرد و اظهارداشت: جمع آوری معتادان متجاهر در کاهش سرقت ها، کاهش تکدی گری و رفع ناامنی تاثیر به سزایی دارد.

,

سالاری ادامه داد: نقش معتادان متجاهر در شیوع بیماری کووید ۱۹ نیز قابل توجه است و کار جمع آوری این افراد نباید به صورت ابتر و ناکارآمد باقی بماند.
وی ضمن قدردانی از تلاش رسانه ها، عنوان کرد: اجرای موفق و کامل طرح جمع آوری و بازپروری معتادان متجاهر با همراهی و همکاری اصحاب رسانه امکان پذیر خواهد بود.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان یادآور شد: استان کرمان با توجه موقعیت جغرافیایی و شرایط موجود خود از استان های بسیار آسیب پذیر در حوزه مواد مخدر و اعتیاد به شمار می رود و با توجه به کمبود امکانات مورد نیاز برای انجام اقدامات اثرگذار از سوی سازمان های عمل کننده، لازم است که ستاد مبارزه با مواد مخدر در تامین امکانات و اختصاص اعتبارات با توجه به اقدامات خوب مقابله ای استان کرمان در امر مبارزه با مواد مخدر، توجه ویژه ای به این استان داشته باشد.

,
,
,

نیروی انتظامی برای جمع آوری معتادان متجاهر آمادگی کامل دارد

, نیروی انتظامی برای جمع آوری معتادان متجاهر آمادگی کامل دارد,

در ادامه سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: افزایش مطالبه افکار عمومی برای جمع آوری معتادان متجاهر منجر به اجرای طرح جمع آوری این افراد شده و این طرح نیز در صورت تائید مراجع قضائی و اجرایی، تداوم خواهد داشت.

,

وی با اشاره به این مطلب از اسفندماه سال گذشته کار جمع آوری معتادان متجاهر در استان به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شد، گفت: ظرفیت متناسب در سال ها و سنوات گذشته برای جمع آوری معتادان متجاهر ایجاد نشده است که این خلاء در اسرع وقت باید از سوی مسئولان مربوطه مرتفع گردد.

,

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار داشت: با شیوع بیماری کووید – ۱۹ باید توجه می کردیم که معتادان، افراد آسیب پذیری بوده اند که امروز آسیب زا هستند و به عنوان منبعی برای شیوع کرونا به شمار می روند و لازم است که ساماندهی لازم در رابطه با این افراد انجام شود لذا در امر جمع آوری و نگهداری این افراد با توجه به بیماری کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است.

,

سردار ناظری با اشاره به این مطلب که باید ظرفیت لازم برای جمع آوری معتادان متجاهر در استان ایجاد شود، گفت: فرایند جمع آوری، نگهداری و اقدامات پس از دوران بازپروری در شرایط فعلی نیاز به توجه ویژه دارد.
وی عنوان کرد: جلب و افزایش همکاری خیران به ویژه پس از دوران بازپروری جهت عدم برگشت افراد به چرخه مصرف مواد مخدر نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

,
,

انتهای پیام/

]
دادستان عمومی و انقلاب کرمان بر ایجاد ظرفیت لازم برای ساماندهی تعداد قابل توجهی معتاد متجاهر در استان تاکید کرد وگفت: نیاز به افزایش ظرفیت ها برای ساماندهی و درمان این افراد در مراکز ماده ۱۶ وجود دارد.