19 تیم بر روند قربانی کردن دام‌های نذری در روز عید قربان نظارت می‌کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی رفیعی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به در پیش بودن روز عید قربان اظهار داشت: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا مقررات خاصی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در نظر گرفته‌شده تا از بروز بیماری جلوگیری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود : 19 تیم ثابت و سیار متشکل از 28 نفر از کارشناسان دامپزشکی اعم از دامپزشک و کارشناس ناظر بهداشتی کشتارگاه در عید سعید قربان به‌منظور نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی و گوشت‌های نذری به مردم  استان قم خدمت‌رسانی می‌کنند.

,

رفیعی افزود: نیازمند این هستیم که شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دام‌های خود را در کشتارگاه‌های خود قربانی کنند و علاوه بر این از ظرفیت کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی برای توزیع گوشت‌های نذری بهره بگیرند.

,

وی تأکید کرد: علاوه بر این با یک واحد خصوصی نیز هماهنگی صورت گرفته تا تمامی مراحل قربانی کردن دام تا بسته‌بندی آن را برای شهروندان انجام دهد.

,

مدیرکل دامپزشکی استان قم به آمار سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته سه هزار  و 229 رأس دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی در روز عید قربان در استان قم کشتار شد.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: 19 تیم بر روند قربانی کردن دام‌های نذری در روز عید قربان نظارت می‌کنند.