رسانه ملکه با القای ترس از مراسمات محرم در ایران استراتژی تضعیف معنویت را دنبال می‌کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد درباره اقدامات رسانه‌های معاند و به ویژه رسانه ملکه انگلیس در روزهای اخیر با هدف ایجاد نگرانی از برگزاری مراسم محرم با توجه به شیوع کرونا در ایران اظهار داشت: سیاست خبری و رسانه‌ای انگلیس تضعیف معنویت و ارزش های دینی در جامعه و بدبین کردن مردم به این فعالیت ها و نیز القای ترس، دغدغه و نگرانی در میان مردم بوده و این تنها سیاست امروز انگلیس نبوده بلکه از دیرباز این دولت استعماری چنین سیاستی را در پیش گرفته است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: امروزه هم با وجود اینکه وضعیت انگلیس از نظر شیوع کرونا و گسترش این بیماری از ضعف سیستم درمانی و ناتوانی دولت در مقابله با کرونا حکایت دارد به جای اینکه ضعف های خود را نشان دهد و تلاش ناموفق خود را به اطلاع مردم برساند به تخریب تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در غلبه بر این ویروس پرداخته است.

ترقی تصریح کرد: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران از توانمندی بالایی برای مهار این بیماری برخوردار بوده و توانسته میزان مرگ و میر و ابتلا به کرونا را به طور قابل توجهی کنترل و مهار کند.

وی بیان کرد: انگلیس با استفاده از این فرصت می خواهد مردم را نسبت به فعالیت‌های مذهبی که در اثر کرونا به صورت جمعی انجام نمی‌شود بدبین کرده و در آنها ترس و واهمه ایجاد کند تا از این موضوع برای ناتوان و ناکارآمدی نظام از نظر غلبه بر این بیماری بهره گیرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به برگزاری فعالیت مذهبی که یکی از نیازهای جامعه متدین است اقدام کند.

وی افزود: در حالی که بسیاری از فعالیت‌ها در کشورهای مختلف آزاد انجام می‌شود حتی در کشور ما فعالیت‌هایی نظیر حضور در پارک، مترو و اتوبوس بدون رعایت فاصله اجتماعی انجام می‌شود اما مراسم مذهبی با رعایت فاصله برگزار می‌شود لذا نباید برنامه‌های مذهبی حذف شود.

ترقی یادآور شد: مردم نباید با رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی از حضور در این مراسم بترسند بلکه باید از حضور در مترو، اتوبوس و هواپیما که بدون فاصله کنار هم می نشینند بترسند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: همواره استراتژی تضعیف معنویت و فعالیت‌های مذهبی انسجام بخش در جوامع اسلامی توسط انگلیس در حال دنبال شدن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
حمیدرضا ترقی گفت: رسانه های انگلیسی به ویژه بی‌بی‌سی با القای ترس از مراسمات محرم در ایران استراتژی تضعیف معنویت و فعالیت‌های مذهبی انسجام بخش در جوامع اسلامی را دنبال می‌کند.