سلامتی مردم اولویت اول هیئات مذهبی استان اصفهان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد اسدی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: حضور نیروهای جهادی در کنار کادر درمانی، تولید ماسک در کارگاه‌های کوچک، توزیع مواد بهداشتی و ضد عفونی کردن معابر عمومی و مراکز جمعیتی با کمک طلاب و روحانیون جوان و هیئت‌های مذهبی از کارهای ارزشمندی بود که در ایام کرونا مورد توجه قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

دبیر شورای هیئات مذهبی استان اصفهان گفت: نیروهای دینی و متعهد مذهبی در کمک‌های مومنانه و مواسات بهترین همراه ما بودند و کارهای ارزشمندی را رقم زدند و توانستند به کسانی که معیشت آنها دچار آسیب شده بود نیز کمک کنند.

,

وی افزود: در وضعیت کنونی باید بتوانیم همه نیازهای مادی و معنوی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دینی خود را در شرایط کرونا تأمین کنیم و این مهم مستلزم داشتن اطلاعات لازم و توجه به توصیه‌های کارشناسی و بهداشتی است.

,

اسدی بیان کرد: همه این نیازها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی قابل جبران و تأمین شدن است و در این میان تجربه ماه‌های گذشته نیز می‌تواند راهگشا باشد.

,

وی با بیان اینکه آموزه‌های دینی ما نشان می‌دهد مسلمانان در تنگنا و سختی معمولاً به ائمه معصومین و بزرگان دینی و مقربان الهی متوسل شده و در بسیاری از اوقات نیز دعایشان مستجاب شده است، تصریح کرد: امروز نیز شاید بیش از هر زمان دیگری برای رهایی از شر ویروس کرونا به توسل به معصومان(ع) نیازمند هستیم.

,

دبیر شورای هیئات مذهبی اصفهان خاطر نشان کرد: بدون شک همه ما به مجالس عزاداری در ماه محرم و صفر نیازمندیم در عین حال با توجه به تاکید جدی دین اسلام مهمترین اولویت ما در ایام کرونا توجه به سلامت شهروندان و عزاداران حسینی است.

,

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر اینکه سوگواران حسینی موظف به انجام هرچه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند هستند، گفت: امسال به دلیل خطر آلودگی انتشار ویروس کرونا نحوه برگزاری عزاداری و راه اندازی دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود و همه برنامه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

,

اسدی اظهار کرد: همچنانی که عزاداری محرم مهم است، سلامتی مردم برای هم برای ما حائز اهمیت است و عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

,

وی افزود: پروتکل های بهداشتی به محض اعلام رسمی به اطلاع هیئت های حسینی و مردم خواهد رسید و برای اجرایی شدن آن سختگیرانه نظارت خواهیم داشت و سلامتی مردم بسیار مهم است.

,

انتهای پیام/

]
دبیر شورای هیئات مذهبی استان اصفهان گفت: پروتکل های بهداشتی به محض اعلام رسمی به اطلاع هیئت های حسینی و مردم خواهد رسید و برای اجرایی شدن آن سختگیرانه نظارت خواهیم داشت و سلامتی مردم بسیار مهم است.