افزایش قیمت سموم از عوامل تاثیر گذار بر سن زدگی گندمزار‌های زنجان است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نبی‌اله بختکی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد مطرح شدن موضوع بالا بودن سن زدگی گندم در مزارع استان اظهار کرد: این موضوع نمی‌تواند صحت داشته باشد شاید در مناطقی سن زدگی بالا باشد ولی از وضعیت یک منطقه نمی‌توان نسبت به وضعیت کل استان زنجان نظر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید براینکه هر ساله آموزش‌های لازم در حد توان جهادکشاورزی برای گندمکاران انجام می‌شود تصریح کرد: متاسفانه در خیلی از موارد کشاورزان نسبت به تاکیدات کارشناسان بی‌توجه هستند.

,

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان ابراز کرد: کمبود اعتبارات تجهیزات به بخش کشاورزی و افزایش قیمت سموم و کود شیمیایی می‌تواند از جمله عوامل افزایش سن زدگی گندم در برخی مناطق باشد.

,

وی تاکید کرد: در خیلی از موارد کشاورز توان تامین کود و سم را نداشته و به موقع نتوانسته نسبت به سم پاشی مزارع اقدام کند که موجب وارد شدن خسارت به مزارع خود شده است.

,

بختکی با تاکید براینکه امسال میزان سن زدگی گندم در شهرستانهای زنجان، ابهر و سلطانیه بالا بود افزود: در شهرستان خدابنده نیز میزان خسارت سن بیشتر بود که باید کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان توجه جدی داشته باشند و به موقع نسبت به سم پاشی اقدام کنند تا دچار سن زدگی نشوند.

,

وی از کمبود اعتبارات و تجهیزات خودرویی سازمان حفط نباتات استان خبرداد و گفت: برای اعزام کارشناسان به مناطق مختلف استان با کمبود اعتبار و تجهیزات خودرویی مواجه هستیم.

,

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه با توجه به مشکلاتی که امسال داشتیم تولید و خرید گندم نسبت به سال گذشته بهتر است افزود: منکر این نیستیم که اصلا سن زدگی در استان زنجان نداشتیم اما به حدی نبود که بحرانی باشد و عواملی متعددی هم از جمله افزایش قیمت سموم، تاثیرات بیماری کرونا و غیره در سن زدگی گندمزار‌های زنجان وجود داشت.

,

انتهای پیام/

]
مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در سن زدگی مزارع گندم در زنجان تاثیر گذار بود گفت: افزایش قیمت سموم یکی از عوامل تاثیر گذار بر سن زدگی گندمزار‌های استان زنجان بود.