لزوم ارائه مشوق‌های لازم به خانواده‌ها برای فرزند آوری بیشتر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی امروز در جلسه کارگروه امور اجتماعی ، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی گفت: جلسات تحلیلی و تخصصی برای مسئولین یک امر مهم است چراکه آگاهی مسئولین از شرایط کشور به‌خصوص شرایط فرهنگی و اجتماعی می‌تواند در تصمیم‌گیری ها و امورات بسیار مؤثر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

آقازاده اظهار کرد: در خصوص مسئله ناباروری در استان مرکزی با دو مسئله مهم هزینه‌های ناباروری و فرهنگ‌سازی روبه‌رو هستیم که راهکار این دو مسئله ابتدا حمایت‌ها و سیاست‌های حمایتی و دوم فرهنگ‌سازی بر روی مسئله ترویج باروری می‌تواند مؤثر باشد.

,

وی ادامه داد: متأسفانه استان مرکزی جزء استان‌های خطرناک در مسئله باروری و فرزند آوری است و حل این معضل نیازمند تلاش جدی و برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت دارد.

,

استاندار مرکزی بیان کرد: خوشبختانه در استان مرکزی دو مرکز درمان باروری توسط جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی تجهیز شده‌اند و هزینه‌ها را به طور محسوسی کاهش داده اند و این نشان دهنده عزم دولت و حمایت دولت برای درمان ناباروری است.

,

آقازاده با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دلایل کاهش نرخ باروری در جامعه و به تبع آن در استان مرکزی مشکلات اقتصادی است و امروز به یک مسئله جدی تبدیل شده است افزود: چراکه برخی از خانوارهایی که بارور هستند به دلیل مشکلات اقتصادی میلی به فرزند آوری ندارند و یا تک فرزند هستند.

,

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در استان برای خانوارهای نابارور داریم و مراکز درمانی را با مشکل روبه‌رو کرده عدم استقبال خانواده‌ها به دلیل هزینه‌های زیاد است که باید در این خصوص حمایت‌های بیشتر شکل بگیرد.

,

استاندار مرکزی بیان کرد: مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها تأکیدات زیادی بر روی مسئله جمعیت دارند و امروز لازم است این نگرانی مهم را برطرف کنیم و انتظار این است با یک برنامه‌ریزی کارشناسی شده در طی دو سال آینده بتوانیم نرخ باروری را تا حدودی افزایش دهیم.

,

وی بابیان اینکه متأسفانه آمار طلاق در استان و کشور وضعیت مطلوبیت ندارد بیان کرد: این نیازمند آموزش‌های قبل از ازدواج  زوجین است که اگر آموزش‌ها کاربردی باشند قطعاً در مسئله فرزند آوری هم مؤثر واقع می‌شوند.

,

آقازاده با اشاره به اینکه از ۲۵ میلیون خانواری که در کشور داریم همه شرایط باروری را ندارند بیان کرد: تنها ۹ میلیون خانوار شرایط باروری را دارند که از این میزان ۳ میلیون خانوار نابارور هستند.

,

استاندار مرکزی بیان کرد: اگر بتوانیم تمرکز خود را بر روی باروری این ۳۰ درصد بگذاریم و سیاست های حمایتی و تشویقی از آنها داشته باشیم قطعاً در نرخ باروری بسیار اقدام بزرگی انجام خواهیم داد و البته کار فرهنگی و فرهنگ ساری هم برای باقی خانوارها هم یک ضرورت مهم است.

,

وی گفت: امروز سرمایه‌گذاری بر روی ۳۰ درصد زوج نابارور باید به عنوان یکی از سیاست های جمعیتی در دستور کار باشد.

,

آقازاده ادامه داد: همچنین وزارت بهداشت و جهاد دانشگاهی باید اعتباراتی برای حمایت های بیشتر از زوج های نابارور اختصاص دهند و دستگاه های متولی هم در خصوص فرهنگ سازی تلاش جدی تر داشته باشند.

,

استاندار مرکزی بیان کرد: در اوایل دهه هفتاد با ایجاد مشوق ها و سیاست های حمایتی توانستیم نرخ باروری را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم و این نشان دهنده این است که مشکل ناباروری و فرزند آوری قابل حل است اما باید عزم و اراده همگانی در آن وجود داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی را نمی توان برای فرزند آوری نادیده گرفت بیان کرد: دولت باید در این خصوص تشویق های لازم را داشته باشد چراکه متأسفانه هنوز مشکل یارانه فرزند سوم حل نشده است.

,

انتهای پیام/

]
استاندار مرکزی بابیان اینکه مشکلات اقتصادی را نمی‌توان برای فرزند آوری نادیده گرفت بیان کرد: دولت باید در این خصوص تشویق‌های لازم را داشته باشد چراکه متأسفانه هنوز مشکل یارانه فرزند سوم حل‌نشده است.