پلمپ ۳۵۴ نانوایی متخلف به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد باباخانی، رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: از زمان شروع طرح نظارت بهداشتی ضدکرونایی تاکنون تعداد ۲ هزار و ۹۰۰  نانوایی در خراسان رضوی که عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کنترل کرونا را داشته‌اند، از سوی بازرسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخطار گرفته‌اند و در صورت تکرار برخوردهای شدیدتری صورت می‌پذیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: صدور این اخطاریه‌ها برای نانوایی‌های متخلف حاصل  حدود  ۲۸ هزار نوبت بازدید از نانوایی‌های سطح شهر مشهد و ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب طرح بسیج مبارزه با کرونا از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تاکنون بوده است.

,

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نانوایان متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع طرح تاکنون تعداد ۷۲۱ نانوایی متخلف در مناطق زیر پوشش دانشگاه به دادگاه معرفی شده‌ و تعداد ۳۵۴ نانوایی دیگر نیز به دلیل رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا پلمپ شده‌اند.

,

مهندس باباخانی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۴ هزار نانوایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند که به‌صورت مستمر تحت نظارت و بازرسی قرار دارند و چنانچه عدم رعایت اصول بهداشتی در نانوایی که یکی از محل‌های انتقال ویروس کرونا به شمار می‌رود مشاهده شود برخورد قانونی با متخلفان آن نانوایی صورت می‌پذیرد.

,

وی تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل های تعیین شده پرداخت هزینه نان با استفاده از کارت‌خوان و صرفاً توسط خود مشتری باید انجام شود و از سوی دیگر در هر نانوایی باید یک فروشنده برای دریافت وجه نقد به کار گرفته شود و این فرد به هیچ عنوان نباید در حوزه‌های تهیه و توزیع نان در تماس و ارتباط مستقیم باشد.

,

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه این مجموعه در زمینه حفظ سلامت مردم که مهمترین وظیفه و مسئولیتش است با هیچ کسی تعارف ندارد، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه نانوایی‌ها موضوع را به شماره‌های ۱۹۰ و ۱۹۱ اطلاع‌رسانی کنند تا بلافاصله مورد پیگیری قرار گرفته و با متخلفان برخورد قانونی پذیرد.

,

انتهای پیام/

]
باباخانی گفت: تعداد ۳۵۴ نانوایی متخلف در مناطق زیر پوشش دانشگاه به دلیل رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا پلمپ شده‌اند.