جنگ دیپلماتیک آمریکا علیه چین نشانه ضعف این کشور است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز چهارشنبه گفت، تلاش واشنگتن برای تقویت روابط با پکن، شکست نخورده است و دو طرف به‌دنبال تقویت این روابط هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، وانگ یی در مصاحبه‌ای گفت بیان کردن شکست سیاست‌های آمریکا در تعامل با چین، تکرار ذهنیت جنگ سرد و چشم‌پوشی از دستاوردهای دو طرف است.
,
 
,
وزیر امور خارجه چین افزود: «این یک ویروس سیاسی است که به‌طور قابل درکی توسط مردم آمریکا و جامعه جهانی زیر سوال برده شده و مورد سرزنش قرار گرفته است».
,
 
,
وانگ یی در ادامه گفت: «ظرف چهار دهه گذشته، رهبران آمریکا و چین از دو سوی اقیانوس آرام با یکدیگر دست داده‌اند. آنچه این کار را میسر کرده این است که هردو کشور ضمن کنار گذاشتن تفاوت‌های ایدئولوژیک، به اصول احترام متقابل و جستجوی زمینه‌های مشترک همکاری پایبند بوده‌اند».
,
 
,
وی تأکید کرد: «اینکه دو طرف بخواهند یکدیگر را تغییر دهند نه ضروری است و نه امکان آن وجود دارد. در عوض، هر طرف باید به انتخاب‌های مستقل طرف دیگر احترام بگذارد».
,
 
,
دیپلمات ارشد چین گفت دولت این کشور به توسعه و پیشرفت در راستای امیال مردمش ادامه خواهد داد و هر تلاشی برای خروج این روند از مسیر فعلی، محکوم به شکست خواهد بود.
,
 
,
وی در ادامه گفت به راه انداختن «جنگ دیپلماتیک» علیه چین، موجب تقویت آمریکا نشده و تنها عدم اعتماد به نفس دولتمردان این کشور را نشان می‌دهد. چین با این جنگ دیپلماتیک مخالف است زیرا به زیان منافع ملی هر دو طرف است.
,
 
,
وانگ یی با اشاره به بسته شدن کنسول‌گری چین در تگزاس گفت، چنین اقدامی موجب بسته شدن پنجره تبادل نظر و درک مشترک میان دو کشور خواهد شد.
,
 
,
از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا، روابط پکن و واشنگتن رو به تیرگی گراییده است. از یک سو ترامپ با اعمال تعرفه‌های سنگین بر روی کالاهای چینی دو کشور را وارد تقابل تجاری کرده و از سوی دیگر پکن را در شیوع ویروس کرونا در جهان مقصر دانسته است.
,
 
,
همچنین تحرکات نظامی آمریکا و متحدانش در دریای جنوب چین و مداخلات پی در پی واشنگتن در امور داخلی چین، به‌ویژه تصمیمات اتخاذ شده درباره هنگ‌کنگ بر شدت این تنش‌ها افزوده است.
]
وزیر امور خارجه چین گفت، تلاش واشنگتن برای تقویت روابط با پکن هنوز با شکست مواجه نشده‌ است و به راه انداختن جنگ دیپلماتیک موجب تقویت این کشور نخواهد شد.