نقش موثر رسانه ها در برگزاری رزمایش کمک مومنانه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ مهدی دهقان نیری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان ظهر امروز در نشست صمیمی با خبرنگاران ملایری  با اشاره به جایگاه ویژه رسانه‌ها در بحث مقابله با کرونا تأکید کرد: نظر من این است که مجموعه رسانه‌ای از کادر پزشکی جلوتر هستند و اگر رسانه نبودند بیمارستان‌ها قفل می‌شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

وی به نقش آموزشی و هشداری رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها و صداوسیما، آموزش دانش آموزان را در ایام کرونا بر عهده داشتند و این مسئله نشان از نقش مهم رسانه‌ها دارد.

,

مدیرکل صداوسیما همدان گفت: با توجه به تعطیلی مساجد در ایام ماه مبارک رمضان برنامه منبر از شبکه همدان پخش شد و ۱۱۰ طلبه در صداوسیمای همدان سخنرانی کردند و این برنامه همچنان ادامه دارد.

,

وی به برگزاری رزمایش کمک‌های مؤمنانه در کشور اشاره کرد و گفت: نقش رسانه‌ها ر پوشش این رزمایش و تشویق مردم برای مشارکت درآن غیرقابل‌چشم‌پوشی است.

,

دهقان نیری با اشاره به برنامه‌های ایام ماه محرم بیان کرد: با توجه به فرامین رهبری و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا بازهم رسانه‌ها میدان‌دار هستند.

,

وی با اشاره به انتقادات مطرح‌شده به صداوسیما در نحوه پوشش اخبار بیان کرد: اگر برنامه و یا خبری پوشش داده نمی‌شود دلی آن این است که مدیران ما رسانه‌ای نیستند.

,

مدیرکل صداوسیمای همدان تأکید کرد: بودجه صداوسیما به صندوق توسعه ملی ارجاع داده‌شده است و حتی مسئولین این سازمان به جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دعوت نشدند.

,

وی در پایان عنوان کرد: در نقش و جایگاه رسانه‌ها بیان همین نکته کافی است که هر چه خبرنگار آزادتر باشد امنیت و آسایش مردم بیشتر است.

,

در ادامه سید جواد حسینی، فرمانده سپاه ملایر در این نشست با اشاره به جایگاه و نقش رسانه‌ها‌ اظهار کرد: دشمن پس از جنگ تحمیلی  جنگ ترکیبی به راه انداخته است که مهم‌ترین آن جنگ رسانه است و در مقابله با دشمنان خبرنگاران در خط مقدم قرار دارند.

,

وی به ساخت مستند شهید شاخص ملایر اشاره کرد و گفت: مستند سردار شهید فتحعلی مؤمنی شهید شاخص شهرستان در حال ساخت است و به‌زودی از شبکه افق و شبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

,

فرمانده سپاه ملایر بابیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت بالایی در بخش‌های مختلف است، تأکید کرد: ظرفیت‌های ملایر باید دیده شود و در بعد انعکاس این ویژگی‌های ملایر ضعیف عمل شده است.

,

وی گفت: شهرستان دارای ۹ شهید خلبان است که در کشور بی‌نظیر است و ظرفیت‌های اقتصادی و دو برند جهانی از دیگر ظرفیت‌های ملایر است.

,

حسینی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در بحث مقابله با کرونا تصریح کرد: بسیجیان ملایری در بحث مقابله با کرونا و محرومیت‌زدایی بی‌نظیر کار‌کردند.

,

وی افزود: در بحث سیل ۹۸ بسیجیان ملایری علاوه بر کمک‌های مختلف و اعزام چندین مرحله کمک‌های مردمی، بسیج ۳۷ منزل مسکونی را احداث کرد و ۴۰ خانه مسکونی نیز تعمیر شد.

,

فرمانده سپاه ملایر به اقدامات بسیجیان در مقابله با کرونا اشاره و تأکید کرد: ۳۰۰ بسیجی در سه روز ۳۰۰ هزار نفر را غربالگری کردند.

,

وی به فعالیت روزانه ۶۰۰ نفر از بسیجیان در بحث کنترل مبادی ورودی شهرستان اشاره کرد فرمانده سپاه ملایر گفت: در بعد کشاورزی نیز ۹۰ نفر بسیج مهندسی فعال هستند و‌ در توجه به محصولات استراتژیک نقشی مؤثری دارند.

,
,

انتهای پیام/ 

]
مهدی دهقان نیری به برگزاری رزمایش کمک‌های مؤمنانه در کشور اشاره کرد و گفت: نقش رسانه‌ها ر پوشش این رزمایش و تشویق مردم برای مشارکت درآن غیرقابل‌چشم‌پوشی است