عفو ۲۳۰ زندانی همدانی به مناسب عید ولایت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان شامگاه گذشته در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان نهاوند، با تبریک عید غدیر خم، گفت: این روز، روز بزرگی است و در روایات نقل شده که غدیر در آسمان به روز عهد معهود و در زمین روز میثاق مأخوذ و جمع مشهود شناخته می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی در ادامه اظهار کرد: جوانگرایی، تکریم ارباب رجوع، حبس زدایی، برنامه محور کردن قضات، کاهش پرونده های ورودی و رسیدگی به برنامه های مرتبط با دستگاه قضایی به صورت الکترونیک از اولویت های مهمی است که در راستای سند تحول قوه قضائیه در دستور کار ما قرار دارد.

,

رئیس کل دادگستری استان همدان تصریح کرد: به منظور کاهش پرونده های قضایی، ستاد تألیف قلوب که ذیل آن دو کمیته مصلحین و معتذرین قرار دارد راه اندازی شده است تا با بهره مندی از بزرگان و سرشناسان هر محله، دعوی طرفین از همان ابتدا به مصالحه ختم شود.

,

عدالتخواه با بیان اینکه با پیگیری ها و رسیدگی های انجام شده ۵۵ درصد از پرونده های معوقه در حوزه های قضایی تعیین تکلیف شده است، افزود: همچنین انجام برنامه های دستگاه قضایی با رسیدگی الکترونیکی این روزها با سرعت و دقت بیشتری پیش می رود.

,

وی در توضیح برنامه حبس زدایی گفت: با مصوب شدن قوانین و بهره مندی از تبصره های متعدد ذیل مواد قانونی سعی بر آن است تا مجازات جایگزین حبس در نظر گرفته شود، چرا که معتقدیم زندان تنها باید جای اراذل و اوباش مرتبط با جرائم خشن باشد.

,

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه همزمان با روزهای آزادسازی خرمشهر و به مناسب عید سعید فطر در سال جاری ۵۴۱ زندانی مشمول عفو رهبری شدند، تصریح کرد: با دقت و موشکافی در پرونده های بسیار از ۲ هزار و ۱۳۵ عفو اعلام شده از سوی رهبر انقلاب به مناسب عید غدیر ۲۳۰ عفو خورده مربوط به استان همدان است.

,

عدالتخواه تصریح کرد:۱۱ ماه اخیر با توجه به عفوهایی دیگر، نزدیک به ۸۰۰ زندانی در استان همدان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

, عدالتخواه تصریح کرد:, ۱۱ ماه اخیر با توجه به عفوهایی دیگر، نزدیک به ۸۰۰ زندانی در استان همدان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.,

وی با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر اصلاح و تربیت زندانیان برای حضور در اجتماع یکی از مهمترین برنامه های دستگاه قضا محسوب می شود، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم عناوین و برچسب هایی که به زندانیان آزاد شده زده می شود بر پیشانی آنان نباشد و این مهم را با معرفی آنان به کارگاه های مختلف تولیدی انجام می دهیم.

,

رئیس کل دادگستری استان همدان تصریح کرد: بدین ترتیب با اقدامات جانبی و فرهنگی برای زندانیان عفو خورده، شخص اصلاح شده دارای شغل و درآمد می شود.

,

به گزارش عصر همدان؛ در این مراسم با معرفی علی کاظمی به‌عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان نهاوند، از زحمات یونس طرهانی رئیس سابق دادگستری شهرستان نهاوند تجلیل به عمل آمد.

,

ناکفته نماند پیش از برگزاری آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری نهاوند، رئیس کل دادگستری استان همدان و هیئت همراه با حضور در گلزار شهدا، به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.

,

انتهای پیام/

]
محمد رضا عدالت‌خواه با بیان اینکه از ۲ هزار و ۱۳۵ عفو اعلام شده از سوی رهبر انقلاب به مناسب عید غدیر، ۲۳۰ عفو خورده مربوط به استان همدان است، گفت: پیگیر آن هستیم تا عفوخوردگان در کارگاه های تولیدی مشغول به کار شده و کسب درآمد کنند.