درخواست مجوز از وزارت بهداشت برای برگزاری اردوهای تیم ملی/ تمرینات کشتی در قرنطینه برگزارمی شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با توجه به شیوع کووید 19، ستاد مبارزه با کرونا برگزاری اردو و مسابقات ورزشی را ممنوع اعلام کرده اما فدراسیون کشتی تاکید دارد که در سال منتهی به المپیک اردوهای تیم های ملی آزاد و فرنگی را آغاز کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

از سوی دیگر فدراسیون برگزاری لیگ کشتی را در دستور کار قرار دارد. با این وجود وزارت ورزش و جوانان کماکان با برپایی اردو و مسابقه مخالف است و آن را تحت شرایط خاص و با تمهیدات ویژه میسر می داند.

,

مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، درباره امکان برگزاری رقابت های لیگ کشتی و برگزاری تمرینات در شرایط وخیم شیوع کرونا، اظهار داشت: برای ورزش های پربرخورد مثل کشتی هم تمرین و هم مسابقه ممنوع است.

,

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به لزوم ممانعت از برگزاری لیگ کشتی، آیا در چنین شرایطی امکان برگزاری اردوهای تیم ملی بصورت قرنطینه وجود دارد با خیر، خاطرنشان کرد: اینکه یکسال قبل المپیک این خطر را برای کشتی گیرانمان ایجاد کنیم، به مصلحت نیست اما با توجه به احتمال برگزاری رقابت های جهانی بزرگسالان در آذر ماه و در صورت قطعی شدن برگزاری این رقابت ها، از وزارت بهداشت درخواست برگزاری اردوی تیم های ملی بزرگسالان را در شرایط قرنطینه کامل ارائه کردیم.

,

علی نژاد خاطرنشان کرد: در حال رایزنی هستیم اما هنوز این مجوز داده نشده است. در صورت ارائه مجوز، کشتی گیران و عوامل باید قبل از آغاز اردو تست PCR بدهند و در اردو نیز دو هفته در قرنطینه کامل باشند و اصلا بیرون نروند. اگر هم چند روزی اردو تعطیل شد کشتی گیران مجدد برای حضور در اردو باید تست PCR  بدهند.

, PCR, PCR,

انتهای پیام

,

 

,

 

,

 

]
با اعلام معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، اردوهای کشتی را با ضوابط و شرایط خاص برگزار می شود.