خبرنگاران مهم‌ترین نقش‌آفرینان عرصه فرهنگ‌سازی هستند/ پیگیری مطالبات مردم از مسئولین؛ رسالت حرفه خبرنگاری
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، کار خبرنگار، انعکاس رخدادهایی است که قابلیت خبرشدن و اطلاع رسانی به جامعه را دارد. لازمه خبرنگار خوب بودن، داشتن علم و دانش، تجربه و جسارت است تا در کنار آن با سرعت، دقت و صحت، که سه اصل مهم در کار خبری است بتواند موفق عمل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

مسئولین استان اردبیل به مناسبت روز خبرنگار با ارسال پیام هایی ضمن یادآوری اهمیت شغل خبرنگاری، رسالت این حرفه خطیر را یادآور شده و خواستار حمایت از خبرنگاران در برهه های مختلف شدند، چراکه معتقدند» امروز خبرنگاری فراتر از شغل سخت حرفه پرخطر و تاثیرگذاری است که می تواند با اقدام به موقع جامعه را متحول کند.

,

, ,

 برخورداری جامعه از فریادهای دائمیِ هشدار و خنثی‌سازی تسویلات امپراطوری رسانه‌ای غرب، رهین خبرنگاران است

,  برخورداری جامعه از فریادهای دائمیِ هشدار و خنثی‌سازی تسویلات امپراطوری رسانه‌ای غرب، رهین خبرنگاران است,  برخورداری جامعه از فریادهای دائمیِ هشدار و خنثی‌سازی تسویلات امپراطوری رسانه‌ای غرب، رهین خبرنگاران است,

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل در پیامی روز خبرنگار را به فعالان عرصه خبر تبریک گفت و خاطرنشان کرد: نقش خبرنگاران در جلوگیری از نفوذ دشمن به افکار عمومی مهم است.

,

وی می گوید: بدون شک ملت ما در رسیدن به بنای آرمانی و فاخر مدینه فاضله و اصلاح مدیریت‌ها، ریشه‌کن کردن استئثارها، فزون خواهی‌ها، اطفا نائره فساد، رسیدن به حق بزرگ «دانستن» و سد نفوذ دشمن در مرزهای افکار عمومی، دفع و رفع قلب حقایق و حوادث، برخورداری جامعه از فریادهای دائمیِ هشدار و خنثی‌سازی تسویلات امپراطوری رسانه‌ای و شیطانی غرب و دجل دجال، رهین خبرنگاران عزیز است.

,

خبرنگاران مهم ترین نقش آفرینان عرصه فرهنگ سازی هستند

, خبرنگاران مهم ترین نقش آفرینان عرصه فرهنگ سازی هستند, خبرنگاران مهم ترین نقش آفرینان عرصه فرهنگ سازی هستند,

, , , ,

اکبر بهنام جو استاندار اردبیل رسالت خبرنگاران را در راستای کاهش آسیب های اجتماعی خطیر دانسته و می گوید: خبرنگاران در راستای فرهنگ سازی در حوزه های مختلف نقش مهمی در کاهش مسائل اجتماعی بر عهده دارند.

,

وی به تاثیر اطلاع رسانی در مواقع حساس از جمله فرهنگ سازی مقابله با کرونا اشاره کرده و  می گوید: خبرنگاران به عنوان پیشروان این عرصه هستند.

,

استاندار اردبیل نقش خبرنگاران در مواقع بحرانی همچون کرونا یادآور شده و می گوید: در موج اول کرونا در استان پیام های هشدار و فرهنگ رفتار در وضعیت کرونایی توسط خبرنگاران و رسانه ها انجام گرفت و نتیجه موفقیت آمیزی  در کنترل کرونا حاصل شد.

,

وی  معتقد است  در حال حاضر هم که با پیک دوم کرونا در استان مواجه هستیم لازم است روند اطلاع رسانی با قوت پیشین ادامه یافته و  نحوه مقابله با کرونا و تطبیق شیوه زندگی با این وضعیت فرهنگ سازی شود.

,

استاندار اردبیل تقویت حوزه فرهنگ در استان را ضروری دانسته و می گوید: رسانه ها و خبرنگاران  مهم ترین نقش آفرینان عرصه فرهنگ سازی هستند.

,

روز خبرنگار فرصتی برای اهمیت بخشیدن به شغل خبرنگاری است

, روز خبرنگار فرصتی برای اهمیت بخشیدن به شغل خبرنگاری است, روز خبرنگار فرصتی برای اهمیت بخشیدن به شغل خبرنگاری است,

, , , ,

حجت الاسلام میثم فیاضی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه رسالت خبرنگاری در جامعه از جایگاه مقدس و والایی برخوردار است می گوید:  این قشر در مقابل شرایط کنونی جامعه مسئولیت‌های خطیری برعهده دارند.

,

وی به جنگ نرم دشمنان علیه ایران اسلامی اشاره کرده و می افزاید: در حال حاضر شاهد جنگ نرم دشمنان علیه ایران اسلامی هستیم که رسانه‌های متعهد و انقلابی باید با روایت‌گری دقیق وضعیت موجود در جامعه در مقابل این هجمه‌های رسانه‌ای و جنگ نرم دشمنان ایستادگی کنند.

,

حجت الاسلام فیاضی روز خبرنکار فرصتی برای اهمیت بخشیدن به شغل خبرنگاری دانسته و معتقد است: روز خبرنگار فرصتی برای اهمیت بخشیدن به شغل خبرنگاری است و در این روز بزرگ باید ضمن تقدیر از زحمات خبرنگارانی که در عرصه‌های مختلف ازجمله سیاسی و عقیدتی در تلاش هستند برای رفع مشکلات آنان نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

,

خبرنگاران نقش بسزایی در عملیات های روانی علیه دشمن دارند

, خبرنگاران نقش بسزایی در عملیات های روانی علیه دشمن دارند, خبرنگاران نقش بسزایی در عملیات های روانی علیه دشمن دارند,

, , , ,

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که ظهر پنجشبه به مناسبت روز خبرنگار در دفتر پایگاه خبری تحلیل سبلان ما حضور یافت و  لحظاتی را در کنار خبرنگاران پرتلاش اردبیلی  سپری کرد، احیاء سرمایه‌های اجتماعی را یکی از الزامات جامعه امروزی عنوان کرد و گفت: در عرصه خبر رعایت اخلاق، امانت‌داری و صداقت بدون در نظر گرفتن جناح و گروه خاص، ، اهمیت ویژه‌ای دارد.

,

وی  با بیان اینکه مرجعیت و اعتماد عمومی جزو سرمایه‌های بزرگ و ارزشمند خبرگزاری‌ها و رسانه‌های متعهد است گفت: مجموعه‌های ارزشی باید با قدرت و با شجاعت نسبت به مطالبه‌ حقوق مردم و عدالت‌خواهی اقدام نمایند اما در عین حال اخلاق نیز حفظ شود.

,

پایگاه خبری سبلان ما در دوران کرونا خوش درخشید

, پایگاه خبری سبلان ما در دوران کرونا خوش درخشید, پایگاه خبری سبلان ما در دوران کرونا خوش درخشید,

, , , ,

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل پیش از ظهر امروز در دیدار با پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما که به مناسبت روز خبرنگار انجام گرفت،گفت: پایگاه خبری تحلیل سبلان ما از پایگاه های خبری فعال و موثر کشور است چراکه در مدت کوتاه فعالیت خود توانسته همپای خبرگزاری های بزرگ کشور در ارتقای دانش، بینش و بصیرت مردم ایفای نقش کند.

,

وی با بیان اینکه سبلان ما در انتخابات بهترین عملکرد را در بین خبرگزاری ها و پایگاه های خبری  استان داشته است، گفت: این پایگاه خبری در ایام کرونا نیز خوش درخشید و علاوه بر ارتقای بصیرت سلامت مردم در انعکاس ایثار و فداکاری های مدافعان سلامت به خصوص در بیمارستان ها  نیز موفق عمل کرد.

,

, ,

خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند

, خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند, خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند,

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از خبرنگاری به عنوان هنر رسانه ای نام برده و می گوید ؛ این هنر از مهم‌ترین ابزارها برای آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی در جامعه است در روزگاری که از آن به عصر اطلاعات و فناوری نام می‌برند، قطعاً نقش خبرنگار به‌عنوان ابزار اطلاع‌رسانی، نقشی حیاتی و انکار نشدنی دارد.

,

حجت‌الاسلام جعفرزاده، خبرنگار را واسطه مردم و مسئولان عنوان کرده و می گوید: در دنیای کنونی که همگان سرگرم کار خویش هستند و چندان به عملکرد مسئولان و نقد و بررسی آن‌ها توجه ندارند، این خبرنگاران  هستند که نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می‌کنند چراکه آنها از یک طرف درد دل مردم را می‌شنوند و به مقامات بالا انتقال می‌دهند، و از سوی دیگر، پاسخ‌های مسئولان را به آگاهی مردم می‌رسانند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
مسئولین استان اردبیل به مناسبت روز خبرنگار با ارسال پیام هایی ضمن یادآوری اهمیت شغل خبرنگاری، رسالت این حرفه خطیر را یادآور شده و اعلام داشتند؛ امروز خبرنگاری فراتر از یک شغل سخت، حرفه ای پرخطر و تاثیرگذار است که می تواند ضمن فرهنگ سازی با اقدام به موقع، جامعه را متحول کند.