جزئیات طرح اخذ مالیات از خانه های خالی بعد از تایید نهایی اعلام می شود/ 2.5 میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدالبرز حسینی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اجرای طرح اخذ مالیات از خانه های خالی اظهار کرد: بازار مسکن در التهاب است و این موضوع در ساخت و ساز مسکن، اجاره و خرید فروش نیز تاثیر گذاشته و شاهد التهاب کلی در کشور هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید براینکه عوامل مختلفی در ایجاد التهاب بازاز مسکن دخیل است تصریح کرد: برای اصلاح بازار مسکن طرحهایی در نظر گرفته شده که درصدد نهایی شدن این طرح ها و بررسی آنها در صحن مجلس هستیم.

,

حسینی با بیان اینکه دولت در هفت سال گذشته اقدامی در بازار مسکن انجام نداده است عنوان کرد: به همین دلیل در این مجلس در حوزه مسکن اقداماتی انجام شده که یکی از این اقدامات بحث مالیات بر خانه های خالی است.

,

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه این طرح در سیر مراحل قانونی است افزود: حدود 2.5 میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد و هدف قانون در اجرای مالیات برخانه های خالی این نیست که درآمدزایی شود و هدف از این طرح این است که مکان ملک هر شخص و نوع استفاده نیز مشخص شود.

,

نماینده مردم خدابند در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه با این طرح سرمایه هر شخص از مسکن که بلااستفاده است به چرخه اقتصادی وارد می شود ابراز کرد: با شرایطی که در نظر گرفته شده اگر اثبات شود که خالی است باید برای آنها مالیات پرداخت شود و مالیات نیز به نحوی در نظر گرفته شده که افراد راغب عرضه کنند یا اجاره دهند و یا به فروش برسانند.

,

وی با تاکید بر اینکه جزئیات این طرح بعد تصویب نهایی و تایید کلی اعلام می شود تاکید کرد: قطعا عرضه بخشی از خانه های خالی در قیمت مسکن و قیمت اجاره تاثیر گذار خواهد بود و این امر کاملا روشن است.

,

حسینی خاطر نشان کرد: امیدوارم دستگاههای متولی در اجرای این طرح پای کار باشند و بعد تصویب این طرح آن را به خوبی اجرا کنند و سفت و سخت پای اجرای این قانون در جامعه باشند.

,

انتهای پیام/

]
حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه جزئیات طرح اخذ مالیات از خانه های خالی بعد از تایید نهایی اعلام می شود گفت: 2.5 میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد.