ملی سازی متروی تهران به طور کامل به بار نشست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم دستاوردهای طراحی و ساخت داخل در حوزه حمل و نقل ریلی با اشاره به اینکه واگن سازی یکی از بزرگترین پروژه‌هایی است که از طرف شهرداری تعقیب می‌شود، گفت: شرایط تحریم هرچقدر سختی به دنبال داشته و نامیمون بوده اما از جهاتی هم می‌تواند فرصت تلقی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: با تلاش همکارانم و با استفاده از بضاعت بخش خصوصی و نهادهای دیگر توانستیم در این پروژه موفق ظاهر شویم.
,
 
,
حناچی اظهار داشت: امسال که مزین به شعار جهش تولید است و با استناد به ماده ۵۴ قانون برنامه ششم و براساس قراردادی که فیمابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران سال گذشته امضا شد طراحی و اجرای یک رام کامل قطار مترو در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر این پروژه بیش از ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
,
 
,
وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از قطعات مورد نیاز ساخت این رام قطار تأمین شده و بخش‌های ساخته نشده توجیه اقتصادی نداشته است.
,
 
,
شهردار تهران با اشاره به اینکه دورنمای شروع این پروژه تأمین نیاز ۱۸ کلان شهر کشور و توسعه مترو در آنهاست، خاطرنشان کرد: این مسئله یک تصمیم استراتژیک است که با حمایت از تولید داخلی نیاز همه کلان شهرها را تأمین خواهد کرد.
,
 
,
حناچی گفت: با توجه به نیازی که در داخل کشور به توسعه خطوط مترو وجود دارد پیش بینی می‌کنیم مجموعه واگن سازی بتواند این سرویس را به شهرهای دیگر هم ارائه دهد.
,
 
,
وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به افق‌های پیش رو تمام نیاز داخل به واگن سازی از این طریق تأمین شود.
,
 
,
شهردار تهران با اشاره به تصویب لایحه‌ای در این خصوص که روز گذشته در شورای شهر تهران اتفاق افتاد، تصریح کرد: این مسئله منشأ اخیر خواهد بود ضمن اینکه خوشحالم تلاش‌های ریاست شورای شهر در خصوص مترو به طور کامل به بار نشسته و به نمایندگی از همه همکارانم در شهرداری از زحمات وی در پایه گذاری شبکه عظیم ریلی قطار شهری تشکر می‌کنم.
,
 
,
انتهای پیام / خ
منبع : مهر
,
]
شهردار تهران با اشاره به پیشرفت ساخت یک رام قطار شهری گفت: توسعه متروی تهران و ملی شدن آن به طور کامل به بار نشسته است.