برخورد با افزایش خودسرانه قیمت لبنیات در استان زنجان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; به عوامل تاثیر افزایش قیمت لبنیات در استان زنجان اشاره و اظهار کرد: یکی از عوامل افزایش قیمت لبنیات برداشته شدن ارز حمایتی دولت از نهاده های دامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید بر اینکه تامین نهاده های دامی با ارز نیمایی موجب افزایش هزینه های تولید شده و این نیز از جمله عواملی است که می‌تواند موجب افزایش قیمت لبنیات شود تصریح کرد: افزایش قیمت ظروف بسته بندی محصولات لبنی نیز از دیگر عواملی است که بر افزایش قیمت‌ لبنیات تاثیر گذاشته است.

,

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با تاکید بر اینکه این عوامل دست به دست هم داده و منجر به افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی شده است ابراز کرد نظارت بر قیمت ها نیز بر اساس نرخ اعلامی ستاد تنظیم بازار انجام می شود و اگر تخلفاتی مشاهده شود بلافاصله تشکیل پرونده شده و به تعزیرات حکومتی معرفی می شود.

,

رئیس اتاق اصناف استان زنجان به موضوع کم فروشی کارخانجات تولید محصولات لبنی اشاره و اظهار کرد: نظارت بر فعالیت کارخانه ها برعهده سازمان صنعت معدن و تجارت است، متاسفانه گاها کم فروشی از سوی برخی از واحدهای تولیدی لبنیات مشاهده می‌شود.

,

موسوی با تاکید بر اینکه برخی از واحدهای تولید کننده محصولات لبنی مشکلات اقتصادی واحدهای خود را با کم فروشی محصولات تولیدی جبران می‌کنند عنوان کرد: متاسفانه برخی از واحدها حجم محصولات تولیدی خود را کم می کنند و مردم نیز نسبت به موضوع معترض هستند.

,

وی با تاکید بر اینکه وقتی که هزینه‌های تولید افزایش می یابد کنترل قیمت محصولات لبنی کمی مشکل می‌شود عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل مشکلاتی که در خوراک دام در استان وجود دارد برخی از واحدهای دامداری غیر فعال شدند و این موضوع منجر به کاهش تولید شیر در استان شده و تبعات آن نیز همین افزایش قیمت‌ها است.

,

رئیس اتاق اصناف استان زنجان در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه نظارت اگر شاهد افزایش قیمت بالاتر از نرخ مصوب باشیم به طور یقین برخورد قانونی خواهد شد و نسبت به تشکیل پرونده تخلف موردنظر نیز اقدام می شود./ع

]
موسوی رئیس اتاق اصناف استان زنجان افزایش خودسرانه قیمت فرآورده های لبنی پرمصرف را غیرقانونی عنوان کرد و گفت: با افزایش قیمت خودسرانه محصولات فرآورده‌های لبنی در استان زنجان برخورد می شود.