سرانجام پروژه های بزرگ گچساران از تونل دیل تا دریاچه مصنوعی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس پیش از ظهر امروز نشست تجلیل از خبرنگاران شهرستان گچساران با حضور فرماندار و رئیس فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد گچساران در این نشست گفت: گچساران در سطح استان جمعیتی پویاتر و پرتلاش تر و کاراتر در حوزه خبر دارد و این نظر را داریم که فرهنگ را اساس،توسعه بدانیم بار تاثیر گذار همان سلامت حوزه رسانه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
,

نوروزی گفت: صاحبان قلم تضمین کننده و سرآمد در تمامی عرصه ها هستند ،این فرایند تولید و عرضه خبر یک رکن اساسی در جامعه است و امیدواریم دوستان این مهم را در راستای توسعه و پیشرفت جامعه بکار گیرند؛ در ماه محرم بدلیل شرایط کرونایی نیز نگاهی ویژه تری به این ماه داشته باشند و به روند هر چه شایسته تر عزاداری های محرم با رعایت تمامی اصول و دستورات بهداشتی با توجه به ابلاغیات ستاد کرونا همت بگمارند.

فرماندار گچساران در ادامه این نشست گفت:رسالت خبرنگاران در عرصه خبر بسیار عظیم است انهم در جهت اگاهی و اطلاع رسانی در جامعه است و خبرنگاران نیز باید این رسالت را به شایستگی ادا کنند و با اگاهی به جامعه سهم ویژه ای در پیشرفت و توسعه کشور داشته باشند، رسانه ها رکن چهارم دموکراسی هستند .
خوانپایه ادامه داد: یک خبرنگار باید بدون حاشیه و رک و صحیح و بدون جهت گیری های سیاسی اهدافش را دنبال کند و اخبار موثق و اقناع کننده افکار عمومی را بدرستی انتشار دهد، دست خبرنگار نباید در مقابل واقعیت های موجود جامعه بلغزد و بایستی با شجاعت پیگیر مطالبات مردم باشد، انتشار اخبار صحیح و موثق از اهداف کار خبرنگاران باشد اگر غیر از این باشد یقینا مخاطبین رسانه خودش را از دست خواهد داد.
وی افزود: ارزش و اعتبار خبرنگاران به فعالیت و اقدامات شایسته خودشان بستگی دارد هرچند شان و منزلت خبرنگاران رفیع است هرچند از لحاظ حقوق و مزایا در مضیقه باشند، همه ما به امانت داری توجه خاصی داشته باشیم آنهم برای مردم و در جهت تنویر افکار عمومی گام بردارند که در چارچوب اخلاق حرفی ای قلم برانند و لغزشی در کارشان‌نیز نداشته باشند.
خوانپایه گفت: امنیت حرفه ای جامعه خبرنگاری بایستی توسط خودشان مدیریت شود هرچند معتقدم که اخلاق حرفه ای خبرنگاری بایستی رعایت شود و یک خبرنگار باید به درستی و با رعایت اصول و قانون اخبار را به آگاهی مردم برساند.

فرماندار گچساران در خصوص بازنشستگی اش گفت: البته قوانین و مقرراتی وجود دارد و بنده حداقل پنج سال تا بازنشستگی فاصله دارم و اگر هم قرار باشد کسی خدمتش تمام شود تصمیم گیری با ارکان دولت است و با ما نخواهد بود.

,
,
,
,
,
,
,
,

وی در ادامه به اعتبارات نفت اشاره کرد و گفت: این اعتبارات دو بخش است دو سوم بر کل استان ها توزیع میشود و یک سوم متعلق به شهرستان هایی است که تولید نفت دارند همچون گچساران و بهمئی که بر اساس شاخص ها نیز پروژه هایی تعریف می شود.
خوانپایه ادامه داد: پروژه هایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت دارند اولویت هستند و اعتبارات استانی را در کمیته برنامه ریزی مطرح کردیم، گچساران در سال های اخیر وضعیت خوبی داشته است و پیگیری خوبی انجام شد که از نماینده سابق شهرستان تقدیر می کنم و در سال جاری هم اعتبارات خوبی پیش بینی شده است که پیگیری های لازم هم به عمل خواهد آمد و مردم هم نتایج را ببینند.

,
,

فرماندار به کارهای صورت گرفته در حوزه حمل و نقل، آب و خاک و عمران روستایی اشاره کرد و گفت: بخشی از عملیات اجرایی تونل دیل‌ که بزرگترین تونل در جنوب است انجام شد که سال گذشته بدلیل نشت گاز تعطیل شد و نشت گاز هم فعلا متوقف شده است و رایزنی ها و پیگیری هایی جهت ادامه کار انجام شده است.
وی در خصوص دریاچه مصنوعی گفت: پیمانکاران مختلف و دستگاه هایی مجری بودند و اختلافاتی بین شهرداری و پیمانکار وجود داشته و هنوز به نتیجه لازم در این خصوص نرسیده ایم و باید تصمیماتی براساس واقعیات انجام شود و مشکلات کارفرما و پیمانکار و اختلاف بین شهرداری و پیمانکار حل و فصل شود هرچند جلساتی برگزار شد اما متاسفانه مشکل همچنان پابرجاست.
خواپایه ادامه داد: پردیس سینمایی هم در حال انجام است و بخش عمده ای از کار صورت گرفته است و پیگیری های لازم نیز انجام شده است هرچند پیمانکار جدید اعلام کرده است که اجرای فاز دوم مقرون به صرفه نخواهد بود.

فرماندار در پایان گفت: با توجه به شیوع کرونا اما در هفته دولت طرح های خوبی داریم افتتاح قطعه چهارم جاده گچساران به بهبهان را داریم و بالغ بر ۱۰۰میلیارد افتتاح و پروژه کلنگ زنی در هفته دولت نیز خواهیم داشت؛ دولت پای کار است و خدمات رسانی به مردم جزئی از ایمان ماست.

,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
فرماندار گچساران در جمع خبرنگاران به ماجرای بازنشسته بودنش واکنش نشان داد و به تشریح آخرین وضعیت پروژه های مهم شهرستان از جمله تونل دیل، دریاچه مصنوعی، جاده گچساران-بهبهان و پردیس سینمایی پرداخت.