قانونی برای برخورد با خاطیان بهداشت در فضای باز نداریم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منوچهر کرمی، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه تمامی اماکن تفریحی به صورت جداگانه پروتکل بهداشتی دارند، اظهار کرد: در هیچ‌یک از اماکن اجازه استعمال قلیان به آنان داده نمی‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی تصریح کرد: اگر مسافر یا خانواده‌ای با بی‌توجهی در فضای باز قلیان مصرف کند، از نظر قانونی نمی‌توانیم با آن برخوردی کنیم و مسئولیت ما در این امر تنها باید از طریق فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و تذکر شفاهی انجام پذیرد.

,

کرمی گفت: استانداری با مساعدتی که دارد در تلاش است با کمک سازمان صمت، غرفه‌های توزیع ماسک و لوازم بهداشتی را در دسترس عموم قرار دهد.

,

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با تأکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی، مستلزم اطلاع‌رسانی و توجیه خانواده‌ها است، افزود: ما تک‌تک خانواده‌ها را آموزش داده و همچنین در مورد بیماری کرونا آن ها را غربالگری خواهیم کرد.

,

وی با بیان اینکه تا به حال در استان ۳هزار و ۳۳۷ مورد مبتلا به کرونا داریم، خاطر نشان کرد: تاکنون ۴۲۸ مورد فوتی بر اثر ویروس کرونا در استان به ثبت رسیده است.

,

کرمی یادآور شد:در حال حاضر ۳۸۵ مورد مبتلا به کرونا نیز در مراکز بیمارستان‌های استان بستری هستند.

,

وی با تأکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه برای مبتلا نشدن افراد به این ویروس، اعلام کرد: دو شهرستان بهار و تویسرکان در وضعیت قرمز، شهرستان های اسدآباد، فامنین و نهاوند در وضعیت زرد و مابقی شهرهای استان همدان در وضعیت نارنجی از نظر ابتلا به بیماری کرونا هستند.

,

انتهای پیام/

]
منوچهر کرمی با بیان اینکه برای مراکز تفریحی در فضای بسته، پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد و نظارت کامل روی آن انجام می‌شود، گفت: ما از لحاظ قانونی اجازه برخورد با مراکز تفریحی در فضای باز را نداریم و مردم، تنها باید از طریق فرهنگ‌سازی به رعایت کردن دستورالعمل ها تشویق شوند.