رنج کاشت برنج برای کشاورزان است اما سود آن به جیب دلالان می‌رود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تسنیم، خلیل بهروزی‌فر با بیان اینکه در سال گذشته شاهد واردات بی‌رویه و بی‌ حساب و کتاب برنج خارجی توسط واسطه‌گران و دلالان به کشور بودیم اظهار داشت: این واردات کشاورزان شالیکار را به شدت متضرر و آسیب‌های اقتصادی فراوانی به آنان وارد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با تأکید بر اینکه سود واقعی محصول برنج را به جای کشاورزان و تولیدکنندگان آن دلالان کسب می‌کنند عنوان کرد: کشاورزان برای تولید برنج متحمل رنج‌ها و سختی‌های فراوانی می‌شوند و لازم است که از آنان در بخش بازرگانی برنج حمایت به عمل آید.

,

بهروزی‌فر نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه پشتیبانی از بخش تولیدات داخلی باید در دستور کار باشد تصریح کرد: نگاهی به رهنمودها و پیام‌های مقام معظم رهبری نشان می‌دهد ایشان روی موضوع اقتصاد تأکید فراوانی دارند.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس رسالت تمام دستگاه‌ها و نهادها برای تحقق شعار جهش تولید و استفاده از توانمندی‌های داخلی را مهم برشمرد و اظهار داشت: برنج به عنوان محصول استراتژیک کشور محسوب می‌شود، بنابراین نباید سازوکارها به‌گونه‌ای باشد که سود آن به جیب دلالان برود.

,

وی با تأکید بر اینکه فرآیند برداشت، فرآوری و عرضه محصول برنج به بازار فروش برای تولیدکننده هزینه‌های اقتصادی در بردارد خاطرنشان کرد: در حال حاضر نقش‌آفرینی دلالان و واسطه‌گران در بازار برنج به نوعی نهادینه شده است از طرفی دولت باید از واردات برنج در فصل برداشت خودداری کند.

,

بهروزی‌فر با تأکید بر اینکه مجلس براساس دو سند بالادستی قانون اساسی و سیاست‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری کار خود را شروع کرد ابراز داشت: مقام معظم رهبری در پیام خودشان به مجلس لزوم حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی، معیشت مردم، جوانان، اشتغال و جهش تولید را مطرح کردند.

,

وی فرمایشات مقام معظم رهبری را چراغ راه مجلس دانست و با اشاره به اینکه مدیریت جهادی نیاز واقعی جامعه امروز ما برای رفع مشکلات مردم است تصریح کرد: مجلس یازدهم عزم خود را جزم کرده تا با استفاده از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های داخلی جهت رفع نابه‌سامانی‌های اقتصادی اقدام کند. 

]
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس از واردات بی‌رویه برنج توسط واسطه‌گران در سال گذشته انتقاد کرد و گفت: سود واقعی برنج را دلالان کسب می‌کنند.