واگذاری جزایر ایرانی به چین کذب است/ تنظیم قراردادها بر اساس منافع ملی کشور
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمود عباس زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه 25 ساله همکاری‌های مشترک ایران و چین، اظهار داشت:نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که موضوع قرارداد مطرح نیست بلکه پیش نویسی است که قرار است بر روی آن کار کارشناسی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: پیش نویسی توسط ایران در محورهای اقتصادی تکنولوژی، انرژی، ارتباطات علمی و همچنین فنی تدوین و پیشبینی شده و به مرحله قرارداد و امضا نرسیده که قرار است به مرور بر روی آن کار کارشناسی شود زمانی که به مرحله مصوبه رسید اصولا باید در مجلس نیز به تصویب برسد.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت:با توجه به بد عهدی و عدم پای بندی آمریکاییها و اروپاییها به تعهدات بین المللی شان در تعامل و ارتباط با کشورمان ، طبیعتا ایران بر اساس منافع ملی خود هم پیمانانش را پیدا می کند.

,

عباس زاده با بیان اینکه چین در شرق دنیا یکی از کشورهای قدرتمند جهان است، ادامه داد: هم آنها علاقمند و نیازمند ظرفیت های ایران به ویژه در حوزه انرژی هستند و هم ما به دنبال ارتقاع ارتباط اقتصادی و تکنولوژی به ویژه با کشورهای پیشرفته مانند چین هستیم.

,

وی با بیان اینکه جهان یک مجموعه بهم پیوسته است و ما هم نمی توانیم دور کشورمان دیوار بکشیم، گفت: طبعتا هم چین به دنبال ارتقاع سطح ارتباط با ما است و هم ما به دنبال ارتقاع سطح ارتباط با چین هستیم.

,

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با اشاره به حاشیه های ایجاد شده پیرامون این پیش نویس مبنیبر واگذاری جزیره کیش به چینی ها، تصریح کرد: ایران هیچ امتیاز ویژه‌ای به چین نمی دهد  و واگذاری جزایر ایرانی به چین کذب است.

,

منبع: تسنیم

,

انتهای پیام

]
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون پیش نویس همکاری ایران و چین، گفت: ایران هیچ امتیاز ویژه‌ای به چین نمی‌دهد و واگذاری جزایر ایرانی به چین کذب است.