تاکنون از همه پتانسیل شورای عالی استان‌ها استفاده نشده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استانها صبح امروز در سی و چهارمین اجلاس خطاب به رئیس قوه قضاییه گفت: شورای عالی استانها متشکل از ۷۵ نماینده از ۳۱ استان کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: اصل تشکیل شورای عالی استانها به موجب اصل ۱۰۱ قانون اساسی است و در اصل ۱۰۲ کار اصلی شورای عالی استانها بردن طرح به مجلس برای اصلاح امور قلمداد شده است.

,

علیرضا احمدی افزود:  حتماً استحضار دارید که بردن طرح به مجلس تنها از سوی نمایندگان مجلس و بعد از آن شورای عالی استانها ممکن خواهد بود اما متاسفانه از این ظرفیت در سال های اخیر استفاده درستی نشده است.

,

رئیس شورای عالی استانها گفت: جامعه شورایی کشور جامعه بزرگی و ۱۲۵ هزار نفر هستند که این شبکه بر اساس قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور شکل گرفته است.

,

وی ادامه داد: ما در کوچکترین روستاها هم عضو شورا داریم و تنها نهادی هستیم که می توانیم سیاست های خرد و کلان کشور را از مرکز کشور تا مرد های کشور به اجرا درآورده و ضامن اجرای درست آن باشیم.

,

احمدی گفت: اگر امروز یکی از شهرداری ها در سراسر کشور تعریف شود خیلی از خدمات نیمه‌کاره و ابتر میماند از این رو شوراها در پیشبرد اهداف کلی کشور نقش بزرگی دارند.

,

 

,

انتهای پیام

]
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت متاسفانه تا به امروز از همه ظرفیتها و پتانسیل شورای عالی استان‌ها استفاده نشده است.