وزیر دفاع فرانسه وارد لبنان شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه امروز (پنجشنبه) وارد فرودگاه بین‌المللی «رفیق الحریری» شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ای ای»، وی مورد استقبال همتای لبنانی خود «زینه عکر» و «برنو فوشیه» سفیر فرانسه در لبنان و تعداد دیگری از مقامات نظامی لبنان قرار گرفت.
,
 
,
قرار است وی پس از فرودگاه مستقیما از بندر بیروت پس از انفجار اخیر دیدار کند.
,
 
,
این سفر پس از آن انجام می‌شود که سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان مدعی شده‌اند که با هدف کمک به مردم لبنان سه ناو در بندر بیروت مستقر کرده‌اند.
,
 
,
نیروی دریایی فرانسه اعلام کرد، کشتی نظامی «Tonnerre» ‌پایگاه دریایی تولون فرانسه را به مقصد بندر بیروت ترک کرده و انتظار می‌رود که روز پنجشنبه به لبنان برد.
,
 
,
این کشتی آبی و خاکی با ۷۰۰ نیروی نظامی به لبنان اعزام شده و بنا بر ادعای مقامات فرانسوی، این کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه برای لبنان است.
,
 
,
«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه هم ظهر روز ۱۶ مرداد وارد بیروت شد و پس از بازدید از مناطق خسارت‌ دیده در پی انفجار بندر بیروت، با مقامات لبنانی از جمله «میشل عون» رئیس‌جمهور، «حسان دیاب» نخست‌وزیر و «نبیه بری» رئیس‌ پارلمان لبنان دیدار کرد.
,
 
,
وی در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت که لبنان نیازمند اصلاحات است و این اصلاحات باید تا سفر بعدی وی در ماه سپتامبر انجام شود.
]
پس از ورود کشتی نظامی فرانسه به بندر بیروت به بهانه کمک به این کشور، وزیر دفاع فرانسه وارد لبنان شده است و قصد بازدید از محل انفجار را دارد.