هیچ کشتی ایرانی یا محموله‌های متعلق به ایران توقیف نشده‌اند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نورنیوز، این مقام مسئول ادعاهای مطرح شده را تلاشی برای فضاسازی غیر واقعی و قدرت سازی دروغین برای آمریکا عنوان نمود و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام کرده است به هرگونه اقدام خصمانه برای محدود سازی حقوق قانونی خود واکنش متقابل نشان خواهد داد و تاکنون به هیچ کشوری اجازه اقداماتی از این دست را نداده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کشتیهای نفت کش ایرانی حامل بنزین صادراتی فروخته شده به ونزوئلا حدود ۲ ماه قبل و علی رغم تهدیدات مکرر آمریکا محموله های خود را در بنادر کشور ونزوئلا تخلیه کردند و به جمهوری اسلامی ایران بازگشتند.

,

پیش از این نیز حجت سلطانی سفیر ایران در ونزوئلا در واکنش به این ادعا در صفحه توییترش، نوشت: یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آن‌ها ارتباطی به ایران دارد. ترامپ تروریست نمی تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند.

,

شب گذشته وال استریت ژورنال به نقل از یک «مقام رسمی» در خبری مدعی شد که آمریکا چهار کشتی را که حامل سوخت ایران بوده اند توقیف کرده است و این کشتی ها به نام‌های«لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» «بدون استفاده از  نیروی نظامی» «در چند روز گذشته» توقیف شده اند.

,

انتهای پیام

]
یک مقام مسئول در واکنش به برخی ادعاهای رسانه‌ای مطرح شده در خصوص توقیف کشتی‌های نفتکش حامل محموله نفتی ایران از سوی آمریکا گفت:هیچ یک از کشتی‌های ایرانی یا محموله‌های متعلق به ایران توقیف نشده‌اند.