شکست تمدید تحریم تسلیحاتی انزوای سیاسی آمریکا را نمایان تر کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  هانی زاده، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دیارآفتاب؛ گفت: شکست آمریکا برای عملیاتی کردن تحریم تسلیحاتی ایران نشان می‌دهد که جایگاه ایران در سطح جهان و نهادهای بین‌المللی به‌شدت ارتقا پیداکرده است و آمریکا علی رغم لابی گری ها و فشارها نتوانست اعضای شورای امنیت را با خود همراه سازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

هانی زاده اظهار کرد: رای منفی روسیه و چین و رای هایی ممتنع دیگری که در میان اعضای شورای امنیت داده شد یک پیروزی درخشانی برای جمهوری اسلامی ایران و شکست سیاسی برای ترامپ رئیس جمهور آمریکا و پامپئو تلقی می شود .

,

وی ادامه داد: آمریکا از ۶ ماه گذشته تا کنون تمام امکانات و فشارهای خود را بر اعضای شورای امنیت به کار گرفته تا بتواند قطعنامه ۲۲۳۱ را تمدید بکند و تحریم های تسلیحاتی را علیه ایران اعمال کند اما این شکست نشان داد همچنان وجدان بشریت و برخی کشورها آگاه هست.

,

هانی زاده به قانون مداری ایران در سطح بین الملل اشاره کرد و گفت: ایران ثابت کرد کشور قانون مداری است و به تمام تعهدات خود در رابطه با برجام عمل کرد اما آمریکا با خروج از برجام نشان داد به هیچ یک از تعهدات بین المللی خود پایبند نیست.

,

این کارشناس سیاسی، شکست تمدید تحریم تسلیحاتی را ناشی از انزوای سیاسی آمریکا تلقی کرد و گفت: اتفاق اخیری که در شورای امنیت رخ داد نشان می‌دهد آمریکا به شدت در سطح جهان و حتی با هم پیمانان خود نیز دچار انزوای سیاسی شده و شکست دیگری را بر این کشور تحمیل کرد.

,

انتهای پیام/

]
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه قطعنامه آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورده است گفت: اتفاق اخیری که در شورای امنیت رخ داد نشان می‌دهد آمریکا به شدت در سطح جهان و حتی با هم پیمانان خود نیز دچار انزوای سیاسی شده است.