روز عاشورا بیش از 15 هزار ماسک در شهر تهران توزیع می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی ستاد سمن‌های شهر تهران، حجت نظری، رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران گفت: همه ساله در ایام محرم شاهد آن هستیم که میلیون‌ها نفر از عاشقان امام حسین(ع) و اهل بیت پیامبر(ص) با حضور در تکایا، هیات‌ها، مساجد و … به عزاداری می‌پردازند و در این میان، مردم نیز نذورات خود را در ایستگاه‌های صلواتی و هیات‌ها و منازل و … توزیع می‌کردند. اما امسال شیوع کرونا اوضاع را متفاوت از سال‌های قبل کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
نظری یادآور شد: نذر امسال ما نذر سلامت و نذر ماسک است. نذر سلامت، پویشی بود که اتفاقا بارها از طرف مردم در مورد آن پیشنهاداتی مطرح شده بود و بر این باورم که عزادار واقعی حضرت سیدالشهدا نگران سلامتی جامعه هم هست و طبیعی است که در این شرایط، عده‌ای بخواهند نذورات خود را به تهیه ماسک، اقلام بهداشتی و … اختصاص دهند.
,
 
,
, ,
 
,
این عضو شورای شهر تهران افزود: برای اجرای این طرح نیز با کمک سمن‌ها و مشارکت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت اجتماعی شهر تهران نقاطی از شهر را که مواردی نظیر استفاده از ماسک کمتر در آن رعایت شده را شناسایی کردیم و قرار است روز عاشورا به این مناطق برویم و بیش از پانزده هزار ماسک بین خانواده‌ها توزیع کنیم.
,
 
,
نظری یاداور شد: تا به امروز بیش از ۲۰ سمن برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کردند و قرار است روز عاشورا، داوطلبان سازمان‌های مردم نهاد در قالب ۴ گروه در ۴ منطقه دره فرحزاد، روستاهای شهرری، کوره‌های آجرپزی اسماعیل آباد منطقه ۱۸ و کوره‌های آجرپزی منطقه ۱۹ این ماسک‌ها را بین خانواده‌های نیازمند توزیع کنند.
,
 
,
گفتنی است تاکنون بالغ بر یکصد نفر از اعضای سازمان‌های مردم نهاد برای توزیع ماسک در روز عاشورا اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/ 
,
,
]
با همکاری سازمان‌های مردم نهاد در روز عاشورای حسینی، بیش از پانزده هزار ماسک و دیگر اقلام بهداشتی بین خانواده‌های کم درآمد در برخی محلات شهر تهران توزیع خواهد شد.