مقاومت دنبال ایجاد ائتلاف منطقه‌ای در برابر تهدیدها علیه فلسطین است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که گزینه کنونی ملت فلسطین و حامیان آن ایجاد ائتلاف منطقه‌ای مبتنی بر مقاومت و به خصوص مقاومت نظامی در برابر تهدیدهای استراتژیکی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به گزارش المیادین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در لبنان که از طریق ویدیو کنفرانس در حال برگزاری است در
,
گفت: «ما امروز گرد هم آمدیم تا بگوییم مردم فلسطین در داخل و خارج متحد خواهند ماند».
,
 
,
او افزود: «ما در حال گذر از یک مرحله بی سابقه خطرناک هستیم  که دارای ماهیت تهدید استراتژیک برای آرمان‌های فلسطینی و همچنین برای منطقه است».
,
 
,
رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که معامله قرن و برنامه‌های حاصل از آن دستیابی به اهداف خطرناکی را دنبال می‌کند که هدف نخست آن ضربه زدن به ارکان مسئله فلسطین است.
,
 
,
 هنیه گفت: «طرح ‌های آمریکا از معامله قرن تا اشغال کرانه باختری و سازش با رژیم صهیونیستی همگی به فراموشی سپردن تاریخ و جغرافیاست».
,
 
,
او افزود: «ما وارد مرحله گفت‌وگوی جدی شدیم به گونه‌ای که مسئله فلسطین را از رکود و بن بست قبلی به بررسی پیش بینی یک تهدید استراتژیک برای آن منتقل کردیم».
,
 
,
هنیه گفت: «هیچ کسی، هر کسی می‌خواهد باشد، نمی تواند حقوق ثابت ما را زیر پا گذارد و معادلاتی را بسازد، بلکه این ما هستیم که معادله را می‌سازیم».
,
 
,
رئیس دفتر سیاسی حماس  تاکید کرد: «گزینه ما مقاومت فراگیر است و غزه توانست در اوج محاصره نظریه بازدارندگی در برابر دشمن را اتخاذ کند».
,
 
,
او نخستین قدم را ساماندهی وحدت ملی فلسطین خواند و گفت: «موضع یکپارچه فلسطینی‌ها راه حل اساسی در برابر نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است».
,
 
,
هنیه افزود: «گام دوم مقاومت با همه اشکال مردمی، سیاسی، قانونی و غیره و در راس آن مقاومت نظامی است».
,
 
,
رئیس دفتر سیاسی حماس گام سوم را ایجاد ائتلافی قوی در منطقه مبتنی بر راهبرد مقاومت و حمایت از مسئله فلسطین دانست.
,
 
,
رئیس دفتر سیاسی حماس خطاب به اسرای فلسطینی هم گفت: «مقاومت ما که توانسته است پیش از این با همه راه‌ها، اسرای فلسطینی را آزاد کند، امروز هم قول می‌دهد که شما را از بند رژیم صهیونیستی آزاد کند».
,
 
,
او اردوگاه‌های آوارگان فلسطین در لبنان را هم دژ مقاومت و کلید بازگشت توصیف کرد و گفت: «آنها همچنان عامل ثبات و وحدت هستند».
,
 
,
انتهای پیام/.
]
رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که راهبرد کنونی مقاومت ایجاد ائتلافی منطقه‌ای در برابر تهدیدهای استراتژیکی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مسئله فلسطین ایجاد کردند.