تجربه خوب برگزاری هیئت‌های عزاداری برای برقراری نماز جمعه به کار گرفته شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی امام جمعه نهبندان در گفت‌وگو با خاورستان، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: خوشبختانه با راهنمایی‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری و ستاد ملی کرونا، جلسات عزاداری با کیفیت خیلی خوب برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند "دهه عاشورای امسال ماندگار شد" واقعا با برنامه ریزی بسیار خوب هیئت‌های عزاداری مراسم امسال بسیار خوب بود.

,

امام جمعه نهبندان بیان کرد: امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمامی مراسمات عزاداری در فضای باز برگزار شد و تجربه گران سنگی به وجود آمد.

,

حجت‌الاسلام خزاعی عنوان کرد: جامعه مذهبی پایبند به قوانین و فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند "معیار برای ما تصمیمات ستاد ملی کرونا است"، بوده و هستند.

,

وی اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی به تبعیت از مقام معظم رهبری تصمیم ستاد ملی کرونا را نصب‌العین قرار دادند و خوشبختانه مراسم عزادری با رعایت تمام پروتکل‌ها به خوبی برگزار شد.

,

امام جمعه نهبندان گفت: در حال حاضر نماز جماعت و جلسات عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار می‌شود.

,

حجت‌الاسلام خزاعی تصریح کرد: با توجه به تجربه خوبی که از مراسم عزاداری دهه اول محرم به دست آمده پیشنهاد می‌شود اجازه برگزاری مجدد نماز جمعه داده شود.

,

وی بیان کرد: نماز جمعه فرصت اطلاع‌رسانی مهمی است که متأسفانه طی ماه‌های اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا، تعطیل شده است. در نماز جمعه می‌توان هر هفته مسائل بهداشتی و آن‌چه مورد نظر ستاد ملی کرونا است را تذکر داد.

,

امام جمعه نهبندان افزود: در صورت برگزاری نمازجمعه، نهادهای نمازجمعه در سراسر استان به طور خاص در شهرستان نهبندان پروتکل‌های بهداشتی، تب‌سنجی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به شدت رعایت خواهند کرد.

,

حجت‌الاسلام خزاعی عنوان کرد: شاید جمعیت حداکثری در نماز جمعه شرکت نکنند اما به همان جمعیت حداقلی که شرکت خواهند کرد اجازه داده شود که این فرصت اطلاع‌رسانی در اختیار نظام باشد.

,

وی اظهار کرد: نماز جمعه تریبون رسمی در انعکاس مشکلات است که متأسفانه طی این چند ماه در این خصوص خلأهایی به وجود آمده است.

,

امام جمعه نهبندان گفت: از ستاد ملی کرونا درخواست می‌شود ضمن پایبندی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فرمایش حکیمانه مقام معظم رهبری که برای ما معیار، تصمیمات ستاد ملی کرونا است از تجربه برگزاری هیئت‌های عزاداری در دهه اول محرم جهت بازگشایی مجدد نماز جمعه استفاده شود.

,

انتهای پیام/

]
حجت‌الاسلام خزاعی گفت: از ستاد ملی کرونا که نظراتش برای ما معیار است می‌خواهیم از تجربه برگزاری هیئت‌های عزاداری در دهه اول محرم برای بازگشایی مجدد نماز جمعه استفاده شود.