صادرات گیلان روزگار خوشی ندارد/ ایجاد اشتغال جوانان اولویت نخست تعاونی ها باشد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل و معاونان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از تعاونگران گیلان با تبریک هفته تعاون و تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار کرد: تعاون ریشه در تاریخ انسان دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

وی به وجود فعالیت های تعاونی به طور عملی در زندگی اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: قرآن می فرماید که در کارهای خوب همدیگر را کمک کنید.

,

امام جمعه رشت با بیان اینکه تعاون ریشه در تاریخ ایران دارد، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور در بخش تعاون توسعه همه جانبه داشته است.

,

آیت الله فلاحتی به آشنایی مردم نسبت به تعاونی ها از دیرباز اشاره کرد و گفت: آشنایی بیشتر مردم به ویژه روستائیان با گستره تعاون حائز اهمیت است.

,

وی با تاکید بر اینکه اشتغالزایی در وزارت تعاون باید اولویت نخست باشد، بیان کرد: هدف نخست در هر برنامه ریزی باید ایجاد اشتغال باشد و در این راستا اولویت ها را در نظر داشته باشند.

,

نماینده ولی فقیه در گیلان، استفاده از تجربه تعاونی داران و مدیران تعاونی ها را بسیار اثرگذار عنوان کرد و یادآور شد: استفاده از تجارب کهن تعاونی داران و مدیران تعاونی تاثیرگذار است.

,

آیت الله فلاحتی با اشاره به دیدگاه های متفاوت نسبت به بنگاه های بزرگ و کوچک تولیدی در دنیا، خاطرنشان کرد: پرتی ها و ضعف هایی که در بنگاه های کوچک به وجود می آید کمتر است ضمن اینکه بنگاه های کوچک حاشیه ریزش کمتری دارند.

,

وی، وجود اتاق داوری بین تعاونگران را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال دنبال جوانان بروید و تسهیل کننده اشتغال این قشر جامعه به ویژه در بخش تعاون باشید.

,

امام جمعه رشت با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان و تعاونگران، بیان کرد: نظارت بر فعالیت تعاونی ها بسیار مهم است زیرا نظارت موجب کاهش مشکلات می شود.

,

آیت الله فلاحتی، خواستار توجه به جامعه هدف و تسهیل در امور تعاونگران توسط مسئولان شد و افزود: مدیر خوب، مدیری است که بتواند جلوی ریزش جامعه هدف خود را بگیرد.

,

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه تعاونی ها رکن هستند، تصریح کرد: نگذارید تعاونی ها در پیچ و خم اداری بمانند.

,

وی بر تقویت صادرات به ویژه توسط تعاونی ها تاکید کرد و یادآور شد: واردات گیلان چند برابر صادرات استان است و مجموع صادرات گیلان در سال ۹۸ نشان می دهد صادرات ما روز خوشی ندارد.

,

تشکیل ۱۱۲ تعاونی جدید در گیلان

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در دیدار مذکور از تشکیل ۱۱۲ شرکت تعاونی جدید از هفته تعاون سال گذشته تا هفته تعاون سال جاری در استان خبر داد و گفت: تعداد ۵ هزار و ۹۱۲ فرصت شغلی جدید در این تعاونی ها ایجاد شده است.

,

عباس علیزاده، رویکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان را تشکیل تعاونی های بزرگ و مشارکت مردم در امور اقتصادی ذکر کرد و افزود: تاکنون شرکت تعاونی توسعه عمران در ۸ شهرستان گیلان تشکیل شده و بنا داریم تا پایان دولت کنونی در تمام ۱۶ شهرستان شرکت های تعاونی توسعه عمران تشکیل شود.

,

انتهای پیام/

]
آیت الله فلاحتی٬ نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار جمعی از تعاونگران گیلان با تاکید بر اینکه اشتغالزایی در وزارت تعاون باید اولویت نخست باشد گفت: هدف نخست در هر برنامه ریزی باید ایجاد اشتغال باشد و در این راستا اولویت ها را در نظر داشته باشند.