فروش ۱۶۵۸ میلیارد تومانی محصولات زراعی در نیمه نخست امسال
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پژمان شهابی، معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: در استان در نیمه نخست سال جاری از زمان آغاز خرید محصولات تا به کنون 770 هزار تن محصولات تولیدی زراعی خریداری شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

شهابی افزود: ارزش اقتصادی این حجم از محصولات تولید زراعی استان که به فروش رسیده اند یک هزار و 658 میلیارد تومان بوده است.

,

وی گفت: گندم، جو، کلزا، یونجه، سیب زمینی، گوجه فرنگی، پیاز، خربزه، هندوانه، صیفی جات، محصولات زراعی خریداری شده توسط اداره کل غله استان، دامداران و بخش خصوصی بوده اند.

,

وی یادآور شد: طی مدت یاد شده، اداره کل غله استان همچنین دامداران و بخش خصوصی 266 هزار تن گندم تولیدی استان را خریداری کردند.

,

شهابی افزود: دامداران 130 هزار تن از جو تولیدی را خریداری کردند.

,

وی همچنین گفت: اداره کل غله استان و کارخانجات روغن کشی استان و کشور نیز چهار هزار تن از کلزای تولیدی استان را خریداری کردند.

,

وی خاطر نشان کرد: دیگر محصولات زراعی تولید شده در استان نیز توسط بخش خصوصی داخل و خارج استانی خریداری شدند که 70 درصد از این محصولات به خارج از استان ارسال شده اند.

,

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خاتمه افزود: هنوز برداشت و فروش برخی از محصولات زراعی استان ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

]
پژمان شهابی گفت: در نیمه نخست امسال 770 هزار تن محصولات زراعی در استان تولید و به ارزش یک هزار و 658 میلیارد تومان به فروش رسیدند.