اتصال 86 هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا; محمد جواد آذری جهرمی امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: تامین سلامت دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور مهم بوده در حال حاضر 14 میلیون خانواده درگیر آموزش فرزندان خود هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های مجازی شرایطی را برای تسهیل آموزش و حفظ سلامت دانش‌آموزان فراهم می‌کند، افزود: 86 هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و دیروز مجموع این مدارس برای دانش‌آموزان و شبکه ملی حدود 5 گیگابیت ترافیک تولید کردند در حالی که 500 گیاگابیت ظرفیت ایجاد شده است چرا که هنوز مدارس در ابتدای کار قرار دارند.
,
 
,
این مسئول با اشاره به رایگان شدن شبکه آموزشی شاد برای دانش‌آموزان، ادامه داد: شاد برای همه اپراتورها به دستور رئیس جمهور رایگان شده است.
,
 
,
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: دیروز مصرف شبکه آموزشی شاد 27 گیگابیت بود در حالی که 700 گیکابیت در این زمینه ظرفیت سازی شده است.
,
 
,
آذری جهرمی بیان داشت: پایش شبکه در حال انجام شوده و تنها 5 درصد از مناطق روستایی در کشور امکان دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را ندارند.
,
 
,
وی با بیان اینکه از یک هزار و 500 مدرسه استان زنجان 350 مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند که تلاش می‌شود تا پایان سال این مدارس متصل شوند.
,
 
,
این مقام مسئول با اشاره به ادامه سفرهای استانی برای حل مشکلات اتصال مدارس، گفت: به مرور سعی می‌شود تا مشکلات حل شود.
,
 
,
وی در خصوص فیلترینگ فضای مجازی نیز پاسخی به خبرنگاران استان زنجان نداد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات گفت: 86 هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات در کشور متصل شده‌اند و مابقی نیز تا پایان سال متصل می‌شوند.